Ce am mai pictat.. căci, “Am fi devenit de mult îngeri, dacă am fi fost capabili să ne însuşim experienţa artei şi să o schimbăm în funcţie de idealurile morale exprimate în creaţie.” – Andrei Tarkovski

în loc de motto:

“Lui Dumnezeu ajunge să i se facă lehamite de marile imperii, dar niciodată de măruntele flori.” – Rabindranath Tagore în Păsări răzleţe

semne

adorm luceferii.. cu busuioc în mână,

se lunecă din hăuri spre înalt,

și vântul se-nfierbântă și suspină,

prea scunde-s clipe luate cu asalt..

sibilla

O singură rugăciune am: „Doamne, să nu mă laşi niciodată să fiu mulţumit cu mine însumi!” – Lucian Blaga din Pietre pentru templul meu (1920)

canoane

arar, sfioși, mai răscolim prin taine..

ne va sorbi lumina din icoane,

iar greierii s-or dezbrăca de haine,

furnicilor să dea grele canoane..

sibilla

„Dacă se va găsi o singură persoană normala, eu o voi vindeca!” spunea psihanalistul Carl Gustav Jung

pictura in acrilic pe panza:

au îmbătrânit bobocii,

florii de nu mă uita,

iată, n-au glumit prorocii,

din ispita lor c-ar bea..

niciodată n-or mai trece,

peste-al nemuririi prag,

nici rămân s-adulmece,

ce s-a fost trăit, șirag..

ploilor ce trag concluzii,

vor răspunde răsărituri,

neatinse de iluzii

și mult prea flămânde vânturi..

sibilla

“De vrei, voi înceta să mai cânt. De privirea mea face mereu să-ţi zvâcnească inima, voi întoarce privirea de la tine. De te cutremuri la întâlnirea mea, mă voi depărta din calea paşilor tăi. De fiinţa-mi te stinghereşte – atunci când flori îşi împletesc degetele tale – voi fugi din grădina-ţi singuratică. De apa pârâiaşului tău e neliniştită la trecerea corăbiei mele, nu voi mai vâsli spre ţărmul tău.” – Rabindranath Tagore

#######

pictura, acrilic pe panza, mai , 2022, sibilla

„Timpul doar continuă, nu trece.” – „Vestea rea este că timpul zboară. Vestea bună este că tu ești pilotul.” – „Ai încredere în așteptare. Îmbrățișează incertitudinea. Bucură-te de bucuria de a deveni.” – „Secretul vieții constă în a te bucura de trecerea timpului.”

cum să poți trișa profeții,

unde sfâșieri adoarmă,

când să faci loc dimineții,

cât faci din tăcere, goarnă..

geaba-s frământări, deșarte,

toate ce n-au fost să fie,

o aripă mai desparte,

talazuri de păpădie..

ne-am ascuns în primenirea

unui gând nicicând pierdut

rătăcind în amintirea

celor ce n-am petrecut..

sibilla

„Oamenii obișnuiți nu sunt preocupați de trecerea timpului. Oamenii de talent sunt conduși de ideea trecerii timpului.”

în loc de concluzie,

“Am fi devenit de mult îngeri, dacă am fi fost capabili să ne însuşim experienţa artei şi să o schimbăm în funcţie de idealurile morale exprimate în creaţie.” – Andrei Tarkovski

Despre Sibilla

sibilla_poesis@yahoo.com
Acest articol a fost publicat în Ganduri cu parfum de poesii..., Sibilla și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.