Manifestări dedicate împlinirii a 140 de ani de la fabricarea primei locomotive, la Reşiţa, şi a 40 de ani de la inaugurarea Muzeului de Locomotive pe Aburi din Reşiţa.
sursa imaginii : express de banat
140 de ani de la fabricarea primei locomotive la Reşiţa
40 de ani de la inaugurarea Muzeului de Locomotive pe Aburi din Reşiţa.
Locomotiva 230.516 a fost fabricată la Reşiţa în anul 1936 de UDR şi clasată în Tezaurul Naţional,
” Trenul Regal a fost comandat de Regele Ferdinand societății Ernesto Breda din Milano, cu specificaţia ca vagoanele sale să-i poată oferi tot confortul pe parcursul călătoriilor sale oficiale. Regele n-a mai ajuns să se bucure de el, garnitura fiind finalizată de-abia după moartea sa. În schimb, în vagoanele trenului au călătorit, de-a lungul timpului, Carol al II-lea, Mihai I, Gheorghe Gheorghiu-Dej și Nicolae Ceaușescu, dar şi demnitari străini precum Gerald Ford, Henry Kissinger, Leonid Brejnev, Erich Honecker şi Todor Jivkov.
Pentru manevrele din triaj ale acestui ansamblu va fi utilizată o altă locomotivă istorică: 060-DA-001, echipată cu primul motor Diesel construit la Reșița, în 1960, după licență Sulzer, destinat locomotivelor de 1200 CP. Atât vagoanele Trenului Regal cât şi locomotivele 230.516 şi 060-DA-001 se află într-o excelentă stare de conservare şi de funcţionare, ele fiind utilizate doar în cadrul unor evenimente speciale.
Un astfel de eveniment îl reprezintă şi manifestarea de astăzi, prin care, din iniţiativa Fundaţiei UDR, se face un prim pas pentru introducerea Muzeului de Locomotive cu Abur din Reşiţa în circuitul turistic naţional şi internaţional. ”
sursa imaginii : express de banat
Din nefericire, ar fi important de stiut citi ani comemoram de la ULTIMA (!!) locomotiva fabricata la Resita. Trist!!
ApreciazăApreciază