Manifestări dedicate împlinirii a 140 de ani de la fabricarea primei locomotive, la Reşiţa, şi a 40 de ani de la inaugurarea Muzeului de Locomotive pe Aburi din Reşiţa.

Manifestări dedicate împlinirii a 140 de ani de la fabricarea primei locomotive, la Reşiţa, şi a 40 de ani de la inaugurarea Muzeului de Locomotive pe Aburi din Reşiţa.

sursa imaginii : express de banat

140 de ani de la fabricarea primei locomotive la Reşiţa

40 de ani de la inaugurarea Muzeului de Locomotive pe Aburi din Reşiţa.

Locomotiva 230.516 a fost fabricată la Reşiţa în anul 1936 de UDR şi clasată în Tezaurul Naţional,

” Trenul Regal a fost comandat de Regele Ferdinand societății Ernesto Breda din Milano, cu specificaţia ca vagoanele sale să-i poată oferi tot confortul pe parcursul călătoriilor sale oficiale. Regele n-a mai ajuns să se bucure de el, garnitura fiind finalizată de-abia după moartea sa. În schimb, în vagoanele trenului au călătorit, de-a lungul timpului, Carol al II-lea, Mihai I, Gheorghe Gheorghiu-Dej și Nicolae Ceaușescu, dar şi demnitari străini precum Gerald Ford, Henry Kissinger, Leonid Brejnev, Erich Honecker şi Todor Jivkov.

foto-arhiva personală

Pentru manevrele din triaj ale acestui ansamblu va fi utilizată o altă locomotivă istorică: 060-DA-001, echipată cu primul motor Diesel construit la Reșița, în 1960, după licență Sulzer, destinat locomotivelor de 1200 CP. Atât vagoanele Trenului Regal cât şi locomotivele 230.516 şi 060-DA-001 se află într-o excelentă stare de conservare şi de funcţionare, ele fiind utilizate doar în cadrul unor evenimente speciale.

foto-arhiva personală

Un astfel de eveniment îl reprezintă şi manifestarea de astăzi, prin care, din iniţiativa Fundaţiei UDR, se face un prim pas pentru introducerea Muzeului de Locomotive cu Abur din Reşiţa în circuitul turistic naţional şi internaţional. ”

sursa imaginii : express de banat

Au călătorit cu trenul regal parlamentarii Ion Mocioalcă ( PSD ), Iosif Secăşan ( PNL ) , primarul Municipiului Reşiţa – Mihai Stepanescu, prefectul judeţului Caraş-Severin – Silviu Hurduzeu , viceprimarul Reşiţei – Ion Crina, vicepreşedintele Consiliului Judeţean – Ionesie Ghiorighioni, Steven Auschnit, Adrian Preda şi Adrian Chebuţiu ( UCMR ).

foto-arhiva personală

Cel mai mare muzeu de locomotive cu abur, în aer liber, din Europa a fost inaugurat duminică la Reşiţa, în cadrul evenimentului intitulat generic ‘1-40-140’, prilej cu care Fundaţia Uzinele Domeniilor Reşiţa (UDR) a pregătit mai mult surprize pasionaţilor de istoria locomotivelor şi a căilor ferate. Cel mai apreciat moment a fost cel a opririi, la Reşiţa, a Trenului Regal.

foto-arhiva personală

În urmă cu 140 de ani a fost fabricată la Reşiţa prima locomotivă cu abur românească, iar acum 40 de ani a avut loc inaugurarea unei expoziţii de locomotive cu abur în aer liber, conţinând 16 piese reprezentative ale perioadei de fabricaţie 1872-1960.

Anul acesta, având prima locomotivă construită în estul Europei ca nucleu al unei colecţii clasate ca ansamblu de importanţă naţională şi universală în Lista Monumentelor Istorice, Fundaţia ‘Uzinele de Fier şi Domeniile Reşiţa’ şi-a propus să inaugureze cel mai mare muzeu tehnic în aer liber din Europa, ‘Muzeul de Locomotive cu Abur Reşiţa’.

foto-arhiva personală

La eveniment au participat, alături de cetăţenii municipiului şi pasionaţii de istoria căilor ferate, personalităţi din ţară şi străinătate de al căror nume este legată istoria construcţiei de locomotive şi a muzeului reşiţean, specialişti, reprezentanţi ai autorităţilor locale şi centrale.

foto-arhiva personală

‘Am fost emoţionat când am văzut ceea ce s-a realizat aici, de renovările făcute şi de noul aranjament al muzeului. Şi în tren a fost emoţionant. Am mers în compartiment, deşi aş fi vrut să conduc locomotiva’, a declarat Steven Ausnit, prezent duminică la manifestare, urmaşul marelui industriaş interbelic Max Ausnit, cel care a creat Uzinele şi Domeniile de Reşiţa (UDR), companie care avea înainte de cel de-al doilea război mondial cea mai mare cifră de afaceri din România şi cei mai mulţi angajaţi.

 

foto-arhiva personală

Trenul Regal a ajuns la Reșița

Locomotive, Muzeu, Istorie, Tren Regal Şi Câteva Mii De Oameni La Reşiţa

Trenul Regal a vizitat Resita

Trenul Regal, la Reșița

foto-arhiva personală

Cel mai mare muzeu din Europa de locomotive cu abur a fost inaugurat la Reşiţa

foto-arhiva personală

LOMOTIVES RESITA – the unique in all EUROPE! 

Anunțuri

Despre Sibilla

sibilla_poesis@yahoo.com
Acest articol a fost publicat în Atitudini, Ganduri cu parfum de poesii..., Oaspeţi, Pilde şi „aduceri aminte”... și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Manifestări dedicate împlinirii a 140 de ani de la fabricarea primei locomotive, la Reşiţa, şi a 40 de ani de la inaugurarea Muzeului de Locomotive pe Aburi din Reşiţa.

  1. Din nefericire, ar fi important de stiut citi ani comemoram de la ULTIMA (!!) locomotiva fabricata la Resita. Trist!!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s