Cerul României plânge… Oameni mor… *… şi brazii se frâng uneori … Si noi speram ca cei care vor urma sa duca mai departe ceea ce noi am facut si sa nu se vorbeasca despre parasutismul militar doar la trecut *…

Cerul României plânge…  Oameni mor… *…  şi brazii se frâng uneori … Si noi speram ca cei care vor urma sa duca mai departe ceea ce noi am facut si sa nu se vorbeasca despre parasutismul militar doar la trecut *

Foto – http://www.jurnalul.ro/

Trupele de comando ale Armatei, în doliu

11 paraşutişti au decedat în accidentul aviatic de la Tuzla…

Un avion de producţie sovietică An­to­nov 2 cu 14 militari la bord s-a pră­bu­şit ieri în jurul orei 17:30 în apro­pie­rea aerodromului Tuzla.

Baza ae­ria­nă de la Tuzla este o unitate ce apar­ţine de Statul Major al Forţelor Na­vale. Aici sunt dislocate cele două eli­coptere ale Marinei Militare, tip Pu­ma Socat navalizate care participă la misiuni comune cu forţele navale. Ieri după-amiază, mai multe echipe de scafandri şi piloţi militari erau pre­gă­tite pentru un salt de antrenament. ( … )

Mai multe : AICI

Bilanţul catastrofei aviatice petrecute luni după-amiază la Tuzla este de 12 morţi şi doi răniţi, după ce unul din cei trei militari răniţi în accident a decedat, în cursul nopţii, la Spitalul Militar.

* Potrivit unui comunicat de marţi al MApN, militarul care a murit, luni noapte, la Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central, este locotenentul Liviu Antim.

Ministerul Apărării precizează că în urma accidentului de la aerodromul din Tuzla şi-au pierdut viaţa patru militari din cadrul Forţelor Aeriene şi opt din cadrul Forţelor Navale.

Aceştia sunt: comandorul Nicolae Jianu (comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene „Aurel Vlaicu” din Boboc), care avea 49 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent-comandor Cătălin Vicenţiu Antoche (34 de ani), care era căsătorit şi avea un copil, locotenent Lavinia Guiţă (26 de ani), necăsătorită.

În accidentul aviatic şi-au pierdut viaţa şi maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ, care avea 43 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent Liviu Antim, care avea 27 de ani şi era necăsătorit, maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu, care avea 34 de ani, era căsătorit şi avea doi copii. *

Sursa : http://www.mediafax.ro

Adrian Paunescu – Ne mor prietenii…

Ne mor prietenii, ne mor,
Murim si noi în moartea lor,
Ca-ntârzie îngrozitor,
Într-una, primul ajutor,
Chemat la patul tuturor,
Mereu, e de ales: or-or!
Se rupe ata pe mosor,
Tusesc segmentele-n motor,
Ne mor prietenii, ne mor
Murim si noi în moartea lor,
Si amintirile ne dor,
Ne mor prietenii, ne mor.

Refresh…

Rânduri postate pe Sfinx777, de către * Lică *, un militar, paraşutist… :

Lica, pe 10 iunie 2009 la 13:58 cică: Edit Comment

Buni, dar…  uitati .Fara aeronave parasutisti, sportivi si militari, sunt ca pestele fara apa. Speranta moare ultima.De ani de zile aeronavele sunt depasite si necesita inlocuirea. Traiasca AN 2. Motivatia politicienilor lipsa fondurilor. Parasutisti sunt frumosi pe cer la daca acesta este organizat de partidul din care fac parte ei sau de ei cu bani comunitati locale.
Avem participanti la campionate mondiale, europene si la recorduri mondiale. Echipamentul folosit este proprietate personala> parasute, altimetre, aparate de siguranta, casca, combinizon< sportivii fiind ajutati cu bani de parintii. Despre parasutisti militari numai de bine, cu 5-10 salturi pe an….. MAI POTI SPUNE CEVA doar expreinta celor mai vechi colaborata cu „te descurci, doar esti parasutist” face ca in ultimi ani s-a nu avem incidente sau accidente grave de parasutare. Doamne ajuta!

Cuvintele altor vizitatori ai Sfinxului… militarii noştri, uitaţi de guvernanţi,  fără dotări, şi de care din păcate ne amintim când mai auzim de…. câte un accident… :

DOAR NOI…., pe 4 iulie 2009 la 09:38 cică: Edit Comment

Multi ne spun ca suntem putin nebuni.O nebunie calculata pana in cele mai mici amanunte,o nebunie care ne da libertatea sa fim mai aproape de Dumnezeu,de pasari si de noi insine.Pacat ca in ultimii ani unii ne-au luat bucuria de a fi pasarile cerului.Sunteti buni,sunteti necesari dar sunteti prea costisitori ne-au spus.Am inteles asa cum am facut-o de fiecare data.Am strans din dinti,am inghitit in gol si am simtit o lacrima in coltul ochilor si am spus “GATA,S-A TERMINAT”Deacum incolo familiile noastre sunt linistite,stiu ca vom ajunge acasa sanatosi,copii nostri stiu ca ii vom saruta pe frunte seara inainte de culcare .Dar oare noi suntem linistiti?
putoaica mea ma intreaba cand vede un avion”tati tu ai sarit din avionul acela?”

Ne bucuram cand persoane din “societatea civila” ne pretuiesc si noi vrem sa-i asiguram de tot respectul nostru pe acestia.Asa este,si brazii se frang uneori dar in locul lor cresc altii mai puternici.Si noi speram ca cei care vor urma sa duca mai departe ceea ce noi am facut si sa nu se vorbeasca despre parasutismul militar doar la trecut. CU RESPECT -’DOAR NOI’

doar noi, pe 10 iunie 2010 la 19:40 cică: Edit Comment

A MAI PLECAT UNUL DINTR-E NOI! DUMNEZEU L-A LUAT MAI APROAPE DE EL CHIAR CU O ZI INAINTE DE ZIUA NOASTRA A PARASUTISTILOR!A FOST INCA O JERTFA PE PE ALTARUL CERULUI SENIN.DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA LA UMBRA VOALURII!

catalin zk, pe 10 iunie 2009 la 21:17 cică: Edit Comment

este pacat. indiferent de piedicile puse de altii si de nevoile materiale , ca fost militar parasutist , pot spune ca am simtit si o oarecare rautate si delasare din partea sefilor nostri de pe atunci.( B 405 clinceni—pana p 14 dec 2005). pacat……..daca eram mai uniti si mai sustinuti din interior , poate ar fi fost alt fel…
CER SENIN CELOR RAMASI INCA IN TRUPE!

*******

Pacient la final de veac…

Şi află, doctore, c-aici mă doare,

Acolo unde geme-un colţ de ţară,

Acolo unde plînge fiecare

Ca naţiunea noastră să nu moară.

Iar dacă e de completat o fişă,

Te rog, permite-mi să o scriu cu sînge,

Începătura bolii este grijă,

Am tricolorul ciuruit pe sînge.

Farmacopeea stă să se răstoarne

Asupra mea cu toate ale sale,

Dar eu port rana veacului în carne

Şi am în splină ţărăneasca jale.

Tăiaţi-mă de-a lungul şi de-a latul

Şi dumneata şi ceilalţi doctori, încă,

Apoi să-mi iscăliţi certificatul

Că nu ştiţi boala care mă mănîncă.

O, doamne, cum vă înşelaţi cu toţii

Mi-e capul greu de fiecare veste

Şi nici un minister al sănătăţii

De folosinţă, astăzi, nu-mi mai este.

Sînt numai un creion care îşi scrie

Problema ţării lui, încă o dată,

Şi-şi copiază pe curat, tîrzie,

Această dulce ţară zbuciumată.

Deci, doctore, acestea se întîmplă,

Acestea să le afle telegraful

Mă trage mîlul veacului de tîmplă

Din care nu vreau să se-aleagă praful.

Mai am în mine bucurie multă,

Mai am în mine dorul de-a vă spune

Că nu doar voi, ci alţii mă ascultă,

Să vadă dacă am cuvinte bune.

De nici de sanatoriu nu m-apropii

Că n-aveţi voi rezervă pentru mine

Eu sînt bolnav de soarta Europei

Şi Pacea doarme-n inimă la mine.

Încolo, cîte-o tuse, cîte-o gripă,

Dureri de şale, şoc de şapte arte,

Artrită la picior şi la aripă

Şi, mai ales, în tot, un pic de moarte.

( Adrian Păunescu )

*…  şi brazii se frâng uneori … Si noi speram ca cei care vor urma sa duca mai departe ceea ce noi am facut si sa nu se vorbeasca despre parasutismul militar doar la trecut *

Dumnezeu să-i hodinească-n pace !

Sibilla

UPDATE:

Tragicul accident aviatic de la Tuzla a şocat o ţară întreagă. Piloţii din Caransebeş sunt şi ei şocaţi de acestă tragedie. În semn de solidaritate cu familiile victimelor, primul zbor de astăzi din cadrul cursului de pilotaj de la Aeroclubul din Caransebeş a fost în memoria scafandrilor militari profesionişti.

Despre Sibilla

sibilla_poesis@yahoo.com
Acest articol a fost publicat în Atitudini, Pilde şi „aduceri aminte”... și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Cerul României plânge… Oameni mor… *… şi brazii se frâng uneori … Si noi speram ca cei care vor urma sa duca mai departe ceea ce noi am facut si sa nu se vorbeasca despre parasutismul militar doar la trecut *…

  1. octavpelin zice:

    DUMNEZEU SA-I ODIHNEASCA!!!

    Apreciază

  2. zincabeiu zice:

    Pamantul lui Dumnrzeu numit Romania este intr-o mare suferinta.Totul aluneca, totul doare, totul striga in jurul nostru.Iar noi, romanii, suntem si noi bolnavi, de surzenie, de orbire, suntem statui care mananca, beau, se distreaza si privesc la televizor.Vor iesi odata din borhotul in care suntem afundati, pana-n gat, ne vom trezi.
    Doamne, pedep[seste-ne cat meritam, dar nu ne parasi.Sa nu ni se usuce radacinile , dupa atata batjocora.

    Apreciază

  3. Pingback: STRIG URAAAA « Hai ca se poate!

  4. societate zice:

    E intr-adevar tragic acest accident. Conditiile foarte proaste au facut victime din nou.
    Vrei sa facem link exchange? sunt prietena cu Teo.

    Apreciază

  5. Pingback: Isarescu: Tezaurul se afla in beciul BNR « Societate

  6. societate zice:

    Dumnezeu sa-i odihnesca in pace, ca erau foarte tineri. Pacat ca i-a luat asa devreme.

    Apreciază

  7. Păcat. Dumnezeu să-i ierte!

    Apreciază

  8. Pingback: STRIG URAAAA

Lasă un răspuns

