Portret zivota mog – Mile, Mile Cărpenişan…

Portret zivota mog – Mile, Mile Cărpenişan…

balasevic-portret zivota mog…:

Mesec prosipa bokal fosfora
Vitraz mraza na oknu prozora
Jedne noci ko ova znace Bog
Doslikacu portret zivota svog

Silueta se davno nazire
Neko uzdahne, neko zazire
Isto vide, a razno tumace
Djavo prste u farbu umace

Prave si boje dodala
Na taj portret zivota mog
Talase plave, nijansu lave
Vrtloge zelenog…

I lila tamnu ceznjivu,
I boju breskve neznu
I sramezljivu
Svetlo sivu nepogresivu

Roze nadjoh medj’ starim pismima
Modru vrpcu nad teskim mislima
Ukrah ridju iz pera drozdova
Laki purpur iz prvih grozdova…

Uzeh oker sa svece svecarske
Drap sa svilene masne becarske
Mrku s tambure tuznih tonova
A cinober sa nosa klovnova

Prave si boje dodala
Na taj portret zivota mog
Talase plave, nijansu lave
Vrtloge zelenog…

A crnu nisi stedela
Ali bez nje bi bela,
Jos izbledela
Bez crne bela ne bi vredela

Srce je moje napuklo
K’o kora starog bagrema
Al’ u tvom oku
Kao lane zadrema.

I jedva kao sapat ti
Nicu po uglovima
Zlatne paprati
Pramen sna u sliku navrati

Vetar dokono senke spopada
Huk u ambis tisine propada
Jedne noci k’o ova, znace Bog
Doslikacu portret zivota svog…..

Şi într-o noapte ca aceasta… Dumnezeu a zugrăvit portretul vieţii mele…

Privind zările, Mile cuprinde lumea întreagă într-o-mbrăţişare aşa cum numai el ştie s-o dăruie… privind zările…

http://www.jurnalul.ro

Vreau sa fiu om de zapada…

…sa nu fiu deloc complicat. Sa ma poata face si desface oricine din trei bulgari rostogoliti. Sa am curul mare pieptul potrivit si capul ca o bila. Sa ma multumesc cu o oala pe post de palarie, un morcov sa-mi fie nas si doua bucatele de carbune ce odata au fost jeratec sa imi stea pe post de ochi. As vrea sa fiu un om de zapada. As vrea sa se bucure toti copiii in jurul meu, sa starnesc zambetele bunicilor lor si parintilor ce odata au fost copii. As vrea sa fiu un om de zapada pentru ca traiesc intr-o tara plina de ura fata de orice mai putin fata de oamenii de zapada. Nu mai vreau sa fiu din carne si oase pentru ca alea se strica cu timpul. Mai mult sunt atacate mereu si urate gratuit pentru ca asa e cica “firesc” in tara asta cenusie. E tara in care e bine sa fiu om de zapada. Atunci cu siguranta voi vedea multe zambete si sunt convins ca nu ma va deranja nimeni. Pai ce nu aveti dovada? Cine s-a preocupat vreodata serios sa curete zapada? Nimeni. Asa ca eu voi putea sa raman linistit si sa nu provoc griji prin simpla’mi existenta pana la primavara. Cine s-ar ingrijora pentru un biet om de zapada? …. iar apoi cand vine primavara as vrea sa ma topesc si sa devin apa. Sa se scalde toti copiii in ea si sa se bucure sa se balaceasca si bunicii si da si parintii ce odata au fost si ei copii….

MILE, MILE CĂRPENIŞAN


* ..Iar acum sfarsitul e aproape si infrunt cortina finala. Prietene iti spun clar ca imi sustin cauza de care sunt sigur. Am trait o viata plina, am calatorit pe fiecare cale a mea, dar mai mult, mai mult decat atat am facut-o in felul meu.
Regrete am cateva, dar apoi…sunt prea putine pe care sa le mentionez. Am facut ceea ce trebuie sa fac si uite asa am trecut prin toate fara exceptie. Mi-am programat fiecare deplasare si fiecare pas pe care l-am facut pe drumuri laturalnice.
Ah…si, mai mult… mai mult decat atat am facut-o in felul meu.
Da, au fost vremuri sunt convins ca le stii, in care am muscat mai mult de cat am putut inghitii, dar prin toate cu caderi si ridicari am reusit le-am ros si apoi le-am scuipat, am infruntat tot si am stat drept …si stii ceva ?… am facut-o in felul meu.
Am iubit, am zambit si am plans, am avut partea mea la paguba, iar acum cand lacrimile au devenit substitut pentru bucurie ma uit in urma si ma amuz.
Cand ma gandesc ca am fost capabil pentru toate astea si nu intr-un mod rusinos…e clar. A fost in felul meu.
Ce e de fapt… un barbat … daca nu e instare sa se domine pe el atunci probabil nu va avea nimic. Un barbat trebuie sa aibe puterea sa spuna lucrurilor pe nume asa cum le simte si nu intr-un mod in care iar face pe altii fericiti.
Si istoria o va spune. Mi-am asumat toate bunele si relele si pana la urma am mers pe calea mea.
Da, e calea mea. *


MILE

… danas sam tuzan… :

Probao sam celog zivota da zatvorim oci i da ne gledam ruzne stvari koje su se desile pored mene. Ali danas vise ne mogu da lazem….danas sam tuzan. Trebao bi da budem veseo…danas je nova godina…ali ova nova godina ne moze uopste da me raduje. Necu vise da lazem druge i samog sebe….tesko mi je da vidim moje stare roditelje kako se u nihovim godinama muce da prezive. Ne samo da se muce nego patuju i zbog mene i probaju da mi pomognu taman ondak kad bih ja trebao sa budem pored nih da im skocim u pomoc. Za mene danas nije slavlje ….mogu da se radujem samo zato sto su moij zivi ali ne znam kako mogu pomoci i uvek kada mi traze da im budem blizu ja nadzem razloge da se sakrijem samo zato sto znam da nisam taj covek koij veruju oni da jesam. I da …danas sam tuzan posto danas u ovom prvom danu u novoj godini imam snage da priznam da meni nije do slavlja. Bilo bi razloga za radost kad bi znao da je sve u redu ali necu vise da se lazem…zivot je zajeban i mene vec me stignu stare senke i nemam snage da prevarim. Necu sad od toga da pravim dramu samo ponekad i Mile ima prava da bude tuzan. Nemojete mi suditi ostavite da vreme leci sve i zajedno u tisini da slusamo mojeg Balasevica…


MILE

Cand moare un sarb,
lacrima tace.
Se face piatra si cade
peste tot noroiul lumii.

Cand moare un sarb,
lacrima tace.
Fulg orfan, se ridica la cer,
sa-l intrebe pe Dumnezeu.

Cand moare un sarb,
lacrima tace.
Bob langa bob,
pana inunda pamantul

cu strigat din toti rarunchii
de dragoste de viata,
asa cum numai inima sarbului
o poate muri
in fiecare clipa.

Drum bun, Mile Carpenisan!

Horia Blidaru


… dar timpul are ritmul lui, imun la convingerile ori dorinţele noastre…
mi-ar fi putu fi ca un frate. acum, mi-a murit un frate.
Brate Mile…

Leo, brate Leo…

Marile dureri sunt mute…
Câteva vorbe, totuşi…
Cine l-a cunoscut personal, l-a iubit.
Cine nu l-a cunoscut personal, l-a respectat.
Acum îl iubim cu toţii.
Vestea asta cumplită a fost prima care m-a izbit la revenirea acasă.
Nu o aşteptam. Credeam că situaţia lui Mile s-a ameliorat.
Aşteptam noutăţile cu speranţă, dar…
Cu sufletul greu şi lacrimi reţinute, îndrăznesc a spune:
Slavă Tatălui, şi Fiului şi Duhului Sfânt!
Odihna veşnică dă-i-o lui Mile, Doamne, şi lumina cea fără de sfârşit să-i strălucească lui.
Să se odihnească în pace.
Amin
Doamne, ai grijă de sufletul lui curat!
Te rog…
Te rugăm…

Toni, druje Toni…

.. la tine pe blog ca o premonitie surda e un post cu my way si o suita de imagini din “razboaiele” tale.
Drum bun, bravule sarb cu inima atat de mare si de frumoasa, cu sufletul atat de cald.
Drum bun CALATORULE!

Anderra

A fost un profesionist de exceptie, un jurnalist curajos si o constiinta lucida care s-a incapatanat mereu sa gandeasca liber. E prea nedreapta aceasta plecare prematura ca sa mai pot spune ceva. Dumnezeu sa-l odihneasca in lumea celor drepti!

Corina Creţu

Jurnalistul Mile Carpenisan a incetat sa mai lupte pentru viata. La doar 34 de ani, Dumnezeu a decis sa-l ia pe acest om bun, alaturi de el, in Imparatia Cerurilor! Mile a fost un bun prieten si un bun  camarad! Mile ne-a reprezentat cu cinste, onoare si corectitudine, pe unde a umblat! Tot Mile ne-a invatat cum sa zambim, cum sa tinem capul sus si cum sa facem fata tututor greutatilor vietii!

Iata de ce consider ca Mile Carpenisan MERITA si TREBUIE sa fie CETATEAN DE ONOARE AL TIMISOAREI! Dumnezeu sa te odihneasca in pace, dragul meu prieten!

Tibi Kiss, ortak Tibi..

Am simtit, inca de saptamana trecuta cand am vorbit, la spital, cu mama lui Mile, ca va trebui sa scriu acest text…Stiam ca voi plange in timp ce voi utiliza tastele reci ale laptop-ului si mai stiam ca bunul meu prieten – Tati asa ne spuneam noi, reciproc – va fi undeva, acolo Sus si imi va spune sa merg mai departe si sa termin textul. Parca il vad cum zambeste, smecher si inteligent, cu tigara in coltul gurii…E prea greu…Mult prea greu, dar stiu ca el vrea ca noi, cei care i-am fost colegi de generatie, sa scriem despre el. Pentru ca Mile e cel mai bun ziarist pe care l-a dat Timisoara. ( … )

Cred ca Mile Carpenisan trebuie sa ramana, pentru posteritate,  un simbol al presei banatene. In acest sens, dragi colegi de breasla din Timisoara, va propun sa infiintam o asociatie profesionala care sa poarte numele sau…

Dumnezeu sa te odihneasca in pace, Mile!

Vio Bota, ortak Vio Bota…

Chiar daca Dumnezeu a avut nevoie de el, nu cred ca stia cata nevoie este de oameni ca Mile, aici, pe acest pamant. ( … )

George Şerban, druje George

*  ( … )… in 1998 am mai primit un dar, UN PRIETEN… atunci l-am cunoscut pe MILE. In 1999 MILE a plecat pe frontul din Jugoslavia, el este cel care a transmis romanilor , pe limba lor, ceea ce li se intampla fratilor sarbi.Este primul jurnalist roman care a intrat in casele dumneavoastra cu vesti despre ceea ce se intampla celor ce se afla de atatia ani alaturi de casa voastra, sarbilor, vecini si frati.Simteam ca ii este greu sa povesteasca fara ura si cu durere in suflet, cu mult profesionalism , despre ce se intampla acolo… MILE e jumatate sarb.Cealalta jumatate e roman si pentru ei si-a sacrificat multe nopti si zile, ani din tineretea lui, ca romanii sa afle primii despre ce se intampla in lume si in tara,despre ce li se intampla oamenilor. Nu e usor sa fii numai acolo unde miroase a sange, a fum, a praf de pusca…. sa vezi timp de zece ani mii de morti la picioarele tale,sa fi singur cu EA printre mii de cadavre din razboaie, din inudatii, din accidente, sa alergi printre gloante, in razboaie care nu sunt ale tale , inarmat doar cu o CAMERA DE FILMAT si un MICROFON pe care a fost inscriptionat INTOTDEAUNA , antena 1 . Imi este foarte greu sa vorbesc despre MILE. Am trait alaturi de el timp de zece ani aproape clipa de clipa, nopti lungi la telefon prin care am auzit tipete de disperare, rachete, voci care vorbesc toate limbile pamantului, zile si nopti de munca de televiziune, drame ale oamenilor de pretutindeni, oameni despre care ati aflat si dumneavoastra, telespectatorii.Nu e usor sa traiesti dramele atator oameni, nu e usor sa fi parintele unui astfel de copil…. Mult respect parintilor care au stiut sa-l educe cu respect si dragoste de oameni si mai apoi sa-l sustina cu inima plina de lacrimi, fara insa a-l intoarce din drumul pe care si l-a ales !!!!!!… *

je_journaliste – Gabi Mirică

Nu-s ipocrită să vă cer să… nu-l uitaţi pe Mile… pe Mile, Mile Cărpenişan NU ai cum să-l uiţi! Pentru că Leul Mile, a fost şi rămâne un Model : de curaj, Demnitate, de Luptător, de iubire, de profesionalism, de OM!

Şi dacă furnica sibilla i-a respectat şi-i va respectat mereu pe Arkan, Mile… cei în care pe undeva s-a regăsit, de la care-a învăţat să spună lucrurilor pe nume, cărora le poartă recunoştinţă cât va mai fi să fie, e şi pentru… :

O, strasini cu-aripi negre pe discul alb al lumii,
Care-si aduc aminte, asa batrane sunt,
De Don Quihote-n lupta cu morile de vant
Zarite pe-nnoptate pe drumul Pampelunii!
Sub sita invechita isi intocmesc lastunii
In primavara cuiburi de paie si pamant,
Si fiecare toamna va sapa un mormant
In stanca, pe tarana, sau prin nisipul dunii.
Desi va paste moartea cumplita an de an,
Tot mai pastrati trufie de nobil castilian;
Subtire, bratul vostru inalta parca-o spada…

Si cum stati nemiscate — pricep: panditi gramada
Sa vie-n licarire de zale ce rasun’
Hidalgo de la Mancha si visul lui nebun.

Autor: Ion Pillat
Poezia UNOR MORI DE VANT de Ion Pillat

Pe masa mea un pui de caprioara
Prietenos deschide ochii puri.

Si daca in poiana o sa moara
De glont ranit un frate din paduri,
Si daca la izvoare o sa planga
Cu botul ud de sangele prelins,
Stiu bine: nici o moarte n-o sa franga
Caprita linistita cu trup nins.
Ce clar priveste! Parca intelege
Ca umblu sa-i fur taina intr-un vers.
Dar care vers veni-va sa mi-o lege
Cum sta oprita-n suflet si in mers?
Cu capul mic sl fin lasat de-o parte,
Ciulind usor urechile-i de ciuta,
Pandeste cum pandesc dupa o carte
Faptura ei necunoscuta…
Si zile fug, si trece an de an…
Imbatranesc… si-un pui de caprioara
Deschide mari doi ochi de portelan
Din lumea unde moartea nu omoara.

Autor: Ion Pillat
Poezia CAPRIOARA DE PORTELAN de Ion Pillat

” Mai bine sa traiesti o zi ca un leu, decat o suta de ani ca un vierme. ”  ( Arkan – Zelijco Raznatovic )

Să mai spun ceva, mi-e greu s-o fac … când un prieten vă cheamă , să mergeţi, orice ar fi…. * Să vii, Sibilla, să fii cu noi, te-aştept, m-aş bucura tare mult… * ( Mile )… N-am ajuns pe 27 februarie în Timişoara…. Am vorbit la telefon, atât. Ne-am promis în alte dăţi, * ceva *, ceva ce ne-a apropiat mereu, prieteni de suflet… Am să mai tot povestesc, atât cât trebuie.

Rămas bun, ortak Mile, Rămas Bun sârbule BRAV, prietene, brate…. ne-om întâlni… tamo, tamo daleko….


Sibilla&Leo

Despre Sibilla

sibilla_poesis@yahoo.com
Acest articol a fost publicat în Atitudini, Ganduri cu parfum de poesii..., Leo dixit, Oaspeţi, Pilde şi „aduceri aminte”..., Sibilla și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Portret zivota mog – Mile, Mile Cărpenişan…

  1. octavpelin zice:

    Dumnezeu sa-l odihneasca pe Mile!!!, 😦 condoleante familiei indurerate 😦
    p.s.Sibilla am postat pe facebook priveghiul la capataiul UNUI OM!

    Apreciază

  2. leo zice:

    Blogul lui Mile e blocat datorită traficului… Pe firele Sfinxului închinate memoriei celui care pentru noi va rămâne MILE e tsunami… Mai e speranţă: TOTUŞI, ROMÂNII ÎŞI RECUNOSC VALORILE! fie şi în ceasul al treişpelea… 😦

    Apreciază

  3. pastel zice:

    Salut Leo!
    Daca poti, preia si mesaje de la necunoscuti ca noi, si trimite familiei, intr-un fel posibil, sincere regrete si condoleante.
    Cred ca Sibilla este doborita. O vorba de sustinere, de imbarbatare si pentru ea.

    Apreciază

    • leo zice:

      Pastel,
      N-am vorbit cu Sibilla de când, întorcându-mă de la trebi, am dat cu ochii pe blog de teribila veste, despre care refuzam să cred că nu e doar un vis urât. Pentru că, de departe, am simţit apăsarea muntelui prăvălit pe sufletul ei, am încercat să fiu tare, şi am scris, cu… sărace cuvinte, ceea ce simţeam că ar scrie ea. Apoi, ca altădată, Sibilla s-a ridicat, şi a adus acest obol memoriei lui Mile.
      Repet, n-am vorbit cu Sibilla, dar SIMT că va fi acolo şi pentru noi, toţi cei care nu putem fi lângă Ramona. Am trecut la o secundă de la a fi alături de Sibilla la nunta lor, a MRC, cum îşi alintau ei unifiinţa. Acum chiar n-aş putea să fiu. Şi nu depărtarea mă ţine departe, ci neputinţa. Simt că nu aş putea fi acolo, m-ar copleşi amintirea ultimei despărţiri de mama mea şi sentimentul puternic că un frate mai mic al meu nu mai e. Şi nici măcar nu l-am cunoscut live, ci doar la acelaşi nivel la care cunosc alţi prieteni din blogosferă. Da, ceva mai profund, pentru că ne leagă un suflet de sârb. Dar… mai ştiu că Sibilla trebuie să fie puternică pentru noi doi, să reprezinte pe toţi cei care au păşit în aceste zile pragul Sfinxului, mai întâi mânaţi de speranţa unor veşti care, din păcate, nu vor mai putea veni vreodată, mai apoi spre pioasă despărţire, spre a aprinde o lumânare în suflete pentru un OM care a lăsat urme adânci ale trecerii sale pe aici…
      mă ierţi… chiar nu pot continua…

      Apreciază

  4. Pingback: galerie de pictura Juan Gris,pictor cubist spaniol « my heart to your heart

  5. Sibilla zice:

    Toate mesajele vor ajunge, vor fi citite de familie!
    Vă las cu Leo, merg la Timişoara, duşo va fi aici, unde Mile venea cu drag şi citea chiar dacă nu scria des…
    Omul nostru de zăpadă iunid copiii, oamenii, un Luptător, un Leu, un OM !
    Dumnezeu să-l hodinească !
    RESPECT, MILE !!!

    Apreciază

  6. Sibilla zice:

    @duşo,
    Ai făcut ce-aş fi făcut eu şi da, n-am putut… M-a ridicat tot Mile, cumva i-am simţit zâmbetul şi curajul şi amărăciunea şi… şi ştiu că mâine ajung în Timişoara .
    Voi fi şi pentru brate Leo, pentru toţi voi fi, pentru că Mile iubea să fie lângă oameni, lângă necazurile şi durerile lor, bucuriile lor, voi fi unde trebuie să fiu.

    Apreciază

  7. Pingback: Dragă mamă, ai grijă ce vorbeşti la telefon… « Dispecer Blogosferă

  8. doina zice:

    condoleante familiei! pacat de asa un mare om!

    Apreciază

  9. leo zice:

    N-am văzut aşa ceva! Ăsta chiar n-are ruşine… După pumnul în gură, mai are tupeul să-i dea şi decoraţii post mortem „în semn de recunoştinţă şi apreciere pentru obiectivitatea şi profesionalismul de excepţie prin care a contribuit la corecta informare a opiniei publice”… că de prea mult bine a lăsat Mile în urmă viaţa lui, jurnalismul… 🙄

    http://www.cotidianul.ro/mile_carpenisan_decorat_post_mortem-110457.html

    Apreciază

  10. pastel zice:

    @ Leo,
    Cunosc sentimntele de grea despartire. Chiar si de la distanta, pentru un OM cunoscut pentru felul drept trait in viata tinara de reporter, si al omeniei de care a fost in stare, nu mai departe de citeva saptamini, mi se pune un nod in git, de suparare, de amestec de compatimire si lacrima.
    Sint cu voi, linga voi, traiesc ca voi. Pentru Sibilla toata consideratia. Furnica este iar sub povara.
    @ Sibilla,
    Te pretuim suflet de omenie, indiferent de cum te exprimi.
    Stii tu ce as fi continuat.
    Fii tare Domnul sa-ti dea tarie si rezistenta!

    Apreciază

  11. Pingback: George Serban » Mile ar fi trebuit sa ramana cu noi!- activitate politica, opinii; blog George Serban

  12. Sibilla zice:

    Cu câteva ore-n urmă am primit un mail… :
    S-a stins din viata „tata borgo”; s-a intamplat joi 18 martie.

    Va rog sa ma iertati ca am indraznit sa va scriu dar cred ca si el si-ar fi dorit sa aflati.

    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

    Cu mult respect,Dorina Borgovan,sotia lui.

    😦
    Dumnezeu să-l hodinească pe tati Borgo, profesorul Ion Borgovan, prietenul nostru de suflet şi el un OM minunat !
    Sibilla

    Apreciază

  13. pastel zice:

    Ce primavara Trista?
    Am mai pierdut un prieten!
    Atunci cind am schimbat citeva amabilitati, eram bucuros. Voiam mult sa-l intilnesc , sa va intilnesc pe meleagurile timisene. N-a fost sa fie.
    Tristetea este pentru om ca si bucuria, umane.
    Acum cu sentiment de neimplinire transmit prin tine Sibilla, condoleante familiei.
    Domnul sa-l odihneasca!

    Apreciază

  14. Nea Costache zice:

    Domnul sa-i odihneasca pe Mile si pe tata Borgo!

    Apreciază

  15. Radu Humor zice:

    „O moarte , ce ti-as plati
    La om bun de n-ai veni…”
    Parafrazandu-l pe Grigore Lese, indraznesc sa spun, ca multi dintre noi si-ar fi dat mai mult decat o cantitate de sange necesara salvarii unei astfel de vieti, traita la limita ei, in speranta ca inima lui Mile ar fi continuat sa mai bata, ajutandu-l sa mai rataceasca prin locuri pe care Dumnezeu le-a daruit cu viata, dar unii din rautate si ura , fara frica de cele sfinte, le-au stropit cu boli, gloante si bombe :mrgreen:
    De-acum doar sufletul lui, mai liber si mai iscoditor ca oricand va insoti inca multe dureri ale lumii de-aici, mai ales din aceasta parte de lume crestina, pe care unii vor sa o distruga cu orice pret !
    Daca el nu va putea sa se mai impotriveasca relelor, cei ramasi avem datoria sa o facem, pentru ca daca la 34 de ani se poate muri, si la inca 10, sau 20 in plus se poate, si inca cu folos.
    Patriarhul Serbiei a avut curajul sa fie in fruntea crestinilor pe care i-a chemat sa ocupe un pod care trebuia sa fie bombardat de americani, salvand prin gestul lui nu numai podul, ci si constiinta si demnitatea unui neam.
    Voi, @Sibilla, @Leo si ceilalti din neamul lui MILE nu aveti ce va reprosa, noi romanii, din pacate – da !
    Aceleasi rugi de odihna a sufletului si pentru celalalt
    plecat dintre noi, + Tata Borgo….

    Apreciază

  16. maminineta zice:

    Sibilla, stiu ca durerea ta e foarte mare,Mile a fost pentru noi toti echilibrul de care aveam nevoie.Am ramas in urma lui tristi, pierduti in realitatea asta de nesuportat.Dar Mile traieste totusi in gandurile noastre.

    Apreciază

Lasă un răspuns

