* Sunt iarbă. Mai simplu nu pot fi. * – Grigore Vieru

imagine preluată: http://www.chisinau.md/

* Sunt iarbă. Mai simplu nu pot fi. * – Grigore Vieru

* Sunt iarbă. Mai simplu nu pot fi. *

“A fi simplu nu este o treaba usoara. A fi simplu inseamna sa mori cate putin in fiecare zi, in numele celor multi, pana cand te preschimbi in iarba. Iar mai simplu ca iarba ce poate fi?”

Dreptatea istorică va blestema poeţii şi compozitorii care vor îndrăzni să ridice mâna asupra Imnului Naţional Deşteaptă-te, române, cocoţându-se ei în locul strălucirii şi necesităţii lui istorice.

Grigore Vieru – Descrierea Lacrimii

( Preafericitului Parinte Teoctist )
Eu stiu de la cei sfinti
Ca Dumnezeu
Ne uraste cum suntem
Si ne iubeste
Cum ar dori sa fim.
Doamne, cum
Trebuie sa vietuiesc eu
În lacrima ochiului meu,
Ca sa birui fiara?!
Si cât de multa
Ar trebui sa fie
Jertfa sângelui nostru
Ca sa nu ne zbatem
Atât de singuri,
Atât de la marginea lumii?!
Auzi?! Rogu-Te înca o data,
Asculta înca o data ce spun
Slujitorii Tai pre pamânt:
„Doamne, nu pedepsi România
Pentru pacatele fiilor ei“.

„Era cel mai cunoscut scriitor român”, a spus despre Grigore Vieru scriitorul Nicolae Dabija. „M-am convins de asta aflându-mă cu el în comunităţile locuite de români, din Ungaria, Serbia, Bucovina de Nord, Basarabia de S ud. El a fost pentru noi un model, el a fost un stegar şi am impresia că a căzut stegar. Dar drapelul a fost preluat îndată de acele generaţii care au fost crescute de manualele pe care le-a scris Vieru, crescute de poeziile lui, de cântecele lui”, a spus Dabija.

bastrix.files.wordpress.com/

Testamentul poetului Grigore Vieru:

Grigore Vieru – Acestia suntem noi…

Acestia suntem noi:
Buni cît se cuvine
În mijlocul raului.
Rai – niciodata.
Se mira noaptea
Ca a clocit sub ea
Întuneric,
Dar au iesit
Pui de lumina.

Grigore Vieru: „Sunt naţionalist”:

Da,îmi iubesc mama.

(E un pãcat?)

Si pruncii.

Si fratii.

Si cerul de ametist.

Ca rezumat,

Sunt na-ti-o-na-list !

Da,graiul mi-i sfânt –

În viata mea

El nu este un simplu turist,

E chiar Patria.

Într-un cuvânt,

Sunt na-ti-o-na-list !

Da,urãsc pe mancurt.

Mi-i dragã doina prin care exist.

Nu mã târâi slugarnic.

Pe scurt,

Sunt na-ti-o-na-list !

Da,hora nu vreausã o schimb

Pe cazacioc ori pe twist.

Port suferinta de neam ca pe un nimb.

Sunt na-ti-o-na-list !

Da,afirm cã-i prea mult verde-n drapel,

Avem un drapel prea materialist.

Mai asterneti niste cer visãtor peste el.

Sunt na-ti-o-na-list !

Da, nesocotesc tidvele seci

Care vor sã mã cârmuie ca artist.

Mai trag cu ochiul la istoria noastrã.Deci

Sunt na-ti-o-na-list !

Da,n-am vrut sã mã însotesc

cu Satan

N-am prãjit creieri umani pe unt politist.

Omeneste întreb:de ce am murit în Afganistan?!

Sunt na-ti-o-na-list !

Da,vremea în care trãim

E tot mai istericã,

Îmi vine sã urlu în muzeul satului cu profil ateist:

„Scoateti mitraliera din bisericã!”

Sunt na-ti-o-na-list !

Da,te întreb pe tine,binevoitorule,care-ai adus tutunul si pesticidele:

Ce ai cu surorile noastredin câmpul cel trist

-Ai primit vreun ordin cumva,ti-a ordonat cineva: ucide-le?!

Sunt na-ti-o-na-list !

Da,sunt contraplevei migratoare

Care se credeun dar minunat.

Sunt contra sã prãsiti la noi uzina de calculatoare

-N-am ce sã numãr, tovarãsi,

Aproape totulmi s-a luat

Da,aproape totulmi s-a rãpit.

La curgerea Prutului meu nu pot nici mãcar sã asist.

Totusiviata mi-i dragã,merg spre dânsa grãbit.

Sunt na-ti-o-na-list !

* Am aflat, la Londra, că Grigore Vieru a plecat de lângă noi şi m-am oprit, în mijlocul drumului, pentru a păstra clipa mea de reculegere pentru cel care a fost un înger trimis să ne povăţuiască în faptele noastre de frăţie din ultimile decenii. Pelegrin al Unirii, martor şi confident al spiritualităţii româneşti, sunt convins că ne va sfătui, pe mai departe, de acolo de la conclavul de istorie şi poezie, dintre nori.

L-am întalnit de zeci de ori, am schimbat nenumărate cărţi cu dedicaţii frăţeşti – cum spunea el atât de des. Deşi au rămas multe lucruri pe care nu ni le-am spus sau pe care (eu, noi) nu am ştiut să i le ascultăm. Vorbea, de fiecare dată, cu modestia celui care nu vrea să rănească prin cuvintele sale. *

( Adrian Năstase )

Balada nr.1, pentru vioara si orchestra dedicata maestrului Grigore Vieru la data de 7.01.2008, compozitor: Tadevs:

Pretuiesc deopotriva pe sfantul
Cu mana dusa spre inima,
La fel si pe sfantul sprijinit
In sabie.
Doamne, poate ca
N-am fost nici sfant, nici ostean.
Pur si simplu, ziditu-m-am de viu
In templul Limbii Romane.
Iar in biserica
N-ai cum sa fii curajos.
In biserica sa fii
Drept si cinstit.

Autor: Grigore Vieru
Poezia TEMPLUL de Grigore Vieru

* Nimeni nu ştie mai bine ca inima secretele creierului. Poezia ar fi secretul creierului scăpat din gura inimii. *  ( Grigore Vieru )

Sibilla

Sursa versurilor : http://www.poeziile.com/

alte informaţii : google.ro, youtube

Despre Sibilla

sibilla_poesis@yahoo.com
Acest articol a fost publicat în Atitudini, Ganduri cu parfum de poesii..., Oaspeţi, Pilde şi „aduceri aminte”... și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la * Sunt iarbă. Mai simplu nu pot fi. * – Grigore Vieru

  1. octavpelin zice:

    Sibilla,felicitari pentru aducera aminte a marelui poet roman,Grigore Vieru si crezului sau,sarutmana,o saptamana minunata!

    Apreciază

  2. pastel zice:

    Ai pus in aceste zile doua mari simboluri ale iubirii.
    Ei au iubit si au plins Romania.
    Domnul sa le dea odihna meritata!
    Si tie la fel!

    Apreciază

  3. Sibilla zice:

    @octavpelin
    Cine mai are timp de valori… m-a supărat foarte tare amorţirea unor * valori *, * ielite *… de parcă nici n-au auzit de Vieru… 😦
    Ce să mai spui … basarabeni * de soi *, di jenu Volo, n-au auzit de versurile, lupta necontenită şi crezul lui Grigore Vieru, ie ocupaţi cu intonarea odelor la poarta Cotroceniului, că e şi el unul din lăutarii Băsescului, deh..
    In mine a lovit strainul
    De Pasti sau Denii.
    Dar incoltitu-m-au bezmetici
    Si moldovenii.
    Ca nu suntem romani strainul
    Pe-a lui o tine.
    Si-ai mei mai tare-l cred pe dansul
    Decat pe mine.
    Basarabie cu jale,
    Basarabie,
    De pe deal si de pe vale,
    Basarabie!

    „Incalcita-ti este viata“,
    Basarabie!
    „Ca graul ce-l bate gheata“,
    Basarabie!
    In mine-au dat si moldovenii
    Necrestineste.
    Ci-s fericit ca-n ei romanul
    Tot mai traieste.
    Ei spun ca nu-s romani, ci lacrimi
    In piept framanta
    Cand un Farcas sau Vicoveanca
    Sau Gheorghe canta.
    Basarabie cu jale,
    Basarabie,
    De pe deal si de pe vale,
    Basarabie!
    „Incalcita-ti este viata“,
    Basarabie,
    „Ca graul ce-l bate gheata“,
    Basarabie!

    Autor: Grigore Vieru
    Poezia BASARABIE CU JALE

    O săptămână Senină, ţie, prieten drag !
    Sibilla

    @pastel,
    Dumnezeu să-i hodinească-n pace pe Nemuritorii noştri!
    Sănătate şi împlinire, ţie!
    Dacă mă mai lauzi mult, ţi-oi lăsa blogul moştenire 😉 Cum io-s tare incomodă prin împărăţia unde vieţuiesc… cine ştie… 🙂

    Copiii lesina, nu-i bine,
    Si moarte picura din nori.

    Si chiar izvorului ii vine
    Un fel de greata uneori.
    Atatea vorbe si minciuni,
    Atatea seci promisiuni!
    De ce-ai dat, Doamne, grai la om,
    Iar nu la floare si la pom?!
    A prins a inalbi,
    Precum ninsorile,
    Si tineretea mea!
    Mai bine ar vorbi
    In lume florile,
    Iar omul ar tacea!
    E falsa mila ori e muta,
    Iar crucea de la piept e joc.
    In moarte tot mai multi se muta,
    Vazand ca-n viata nu au loc.
    Atatea vorbe si minciuni,
    Atatea seci promisiuni!
    De ce-ai dat, Doamne, grai la om,
    Iar nu la floare si la pom?!
    A prins a inalbi,
    Precum ninsorile,
    Si tineretea mea!
    Mai bine ar vorbi
    In lume florile,
    Iar omul ar tacea!

    Autor: Grigore Vieru
    Poezia DE CE- AI DAT, DOAMNE?

    numai bine, prieten drag,
    Sibilla

    Apreciază

  4. Un an de când s-a dus, dar a rămas opera care este vie peste timp şi aşa va fi mereu…

    Apreciază

  5. Bună ziua.

    Vreau să vă rog şi pe dumneavoastră, la fel cum am rugat şi pe alte persoane publice, sau simpli cetăţeni, să spuneţi ce părere aveţi despre faptul că Radu Stroie a fost surprins în campania electorală făcînd cadouri votanţilor din circumscripţia sa, adică celor care urmau să iasă la vot. Ştiţi că acest lucru este atât ilegal, cât şi imoral. Credeţi că merită în urma acestor fapte lipsite de moralitate să reprezinte pe români în Parlament?

    Întrebarea nu are ca scop lămurirea de valori politice, ci morale.

    Aştept cu nerăbdare răspunsul dumneavoastră.

    Mulţumesc.

    Apreciază

  6. pastel zice:

    Cind tinar eram, risipa de cuvinte in van,
    Cu ele zugraveam povesti, si stiam,
    Cit de departe, vorbe sparte in tavan,
    De real si mincinoase le spuneam.

    Nu mai laud pentru foloase, si amagiri,
    Mi-e mintea limpede si-n simtiri.
    Astimpar instalat cu virsta, cu anii,
    Indemn curat mi-e vorba, guget in stradanii.

    Grigore Vier a spus bine cind a gindit :
    „De ce-ai dat, Doamne, grai la om,
    Iar nu la floare si la pom?!
    A prins a inalbi,
    Precum ninsorile,
    Si tineretea mea!
    Mai bine ar vorbi
    In lume florile,
    Iar omul ar tacea! ”

    Si eu sint doar om, cu pacate si-n cap cu multe…
    Nu mai mint si mai ales in cazul de fata. Asa simt.
    Te asigur de sentimente curate. Numai bine voua!

    Apreciază

  7. Sibilla zice:

    @Geanina Codiţă,
    Aşa e..
    Ceva se-ntampla azi cu noi:
    Azi lacrimile sunt gunoi.

    Eu mor pe cruce pentru ea,
    Iar lumea hohoteste rea.
    Nici nu stiu, iata, in chinul meu,
    De-am mai trait!
    Vesteste-L, mama, pe Dumnezeu
    Ca am murit!
    Din paine iau, sa pot zbura,
    Cat de pe flori albina ia.
    Dar tot eu sunt si judecat
    Ca, trandavind, m-am imbuibat.
    Nici nu stiu, iata, in chinul meu,
    De-am mai trait!
    Vesteste-L, mama, pe Dumnezeu
    Ca am murit!
    Ajuns-am a umbla mereu
    In brate cu mormantul meu.
    Si nu stiu unde sa-l mai pun
    Sa am un somn mai lin, mai bun.
    Nici nu stiu, iata, in chinul meu,
    De-am mai trait!
    Vesteste-L, mama, pe Dumnezeu
    Ca am murit!

    Autor: Grigore Vieru
    Poezia DOINA de Grigore Vieru

    calde îmbrăţişări, ţie, româncuţă de ispravă şi numai Bine-ţi doresc,
    Sibilla

    @Paul Octavian Grigoraş,
    Nu am informaţii, trebuie să recunosc aceasta. Ştiu însă că preîntâmpiinarea fraudei electorale NU e din păcate reglementată în spaţiul mioritic. Şi, ştim cu toţii ce s-a întâmplat în campania prezidenţială, Băsescu numai model de moralitate nefiind…
    Multe nu-s la locul lor în amărâta ţărişoară, multe numai de normalitate nu ţin, dar, haideţi să recunoaştem că oricum R Stroe ieşea învingător, oricum, pentru că românii s-au săturat de beizadelele pedeleilor care-şi închipuie că banul le poate aduce şi luna de pe cer c-aşa vrea… tata. Poarte c-a fost vreun soi de răspuns la * promisiunile * concretizate-n fapte de Honorică, ce afirma clar ce sumă va * investi * în…. voturi…
    Dincolo de coloratura politică, va mai tot curge apă pe Dunave până când va fi demn vreun partid politic a ieşi în faţă să arate cu dejtul spre celălalt… până atunci, adevărul e… undeva, la mijloc.
    respecte,
    Sibilla

    @pastel,
    Nu e nevoie de asigurărio de niciun fel, simt sentimentele curate, prieten drag !
    Azi am nevoie de zâmbet şi prieteni, c-avem examen la vioară 🙂 Nu-mi strică un gând bun şi-o rugă mică, sincer.
    Şi fug la călcat costum şi pregătit partiturile … şi uite asta am să-i spun azi băieţelului meu :

    Fiule, sa nu
    Calci de sus,
    Sa nu incovoi spinarea.
    Sa mergi frumos si demn
    Si nezgomotos
    Ca pe obraz
    Lacrima celui care a invins.
    G Vieru )
    numai bine, Pastel, sănătate şi bucurii, ţie,
    Sibilla

    Apreciază

  8. CELLA zice:

    nu am să-l pomenesc pentru că E AIC I!!
    noi… suntem cei plecaţi 😦
    PLECĂCIUNE!

    Apreciază

  9. Marius Zărnescu zice:

    Am lansat blogul Max Lucado Romania. http://maxlucadoromania.wordpress.com/. Articole in limba romana, devotionale zilnice, saptamanale, video si in curand multe altele.
    Sunteti interesat sa facem schimb de linkuri? Daca da, va rugam sa ne anuntati. Numai bine!
    Echipa Max Lucado Romania.

    Apreciază

  10. pastel zice:

    Am citit mai tirziu despre voi si m-am bucurat. Bucuria voastra sa fie si a noastra. Venit de la serviciu am pus de-o tacla. Cred ca textul s-a pierdut si n-a mai ajuns pe blog deoarece pe monitor a aparut ca nu internetul nu functioneaza (de citeva zile intru, vad, citesc, la schimbare apare „eroare”). Era pe la ora 19, ieri. Din toata inima va doresc numai reusite. Domnul sa va calauzeasca si sa va ocroteasca! El sa fie laudat!
    Ma voi ruga si pentru voi.
    Sa ne ajute Domnul!

    Apreciază

  11. pastel zice:

    Deschide inima,
    deschide sufletul,
    vezi pe Domnul iubitor,
    vezi iubitori de Domnul,
    si mai vezi,
    munti si livezi,
    traitori in pace,
    in tihna prelungita,
    din neam in neam,
    din tata in fiu,
    din mama in fiica,
    din stramosi in mosi,
    din trecut, in prezent,
    mai vezi,
    iubitori
    de ROMANIA,
    de Eminescu,
    de Vieru,
    de Aldea si familia,
    de Stefan Si Mihai,
    de Burebista, de Decebal si Traian,
    de preoti ca ei, Zalmoxe si Deceneu ,
    Toti iubitori de Dumnezeu.Pretuieste ce ne-a dat El,
    Romania si poporul ei.
    pastel

    Apreciază

  12. Mulţumesc pentru răspunsul elaborat.

    Apreciază

  13. Dumnezeu sa il odihneasca in pace! Fie ca romanii sa nu isi uite in veci inaintasii, oamenii de bine care au trait prin lacrimile varsate pentru pamanturile, pentru cultura si pentru spiritul Romaniei.

    Apreciază

  14. BASARABIA.Anul 2009.Monodrama”Ridica-te,Basarabie!” de GRIGORE VIERU.Premiera la Uniunea Scriitorilor din Moldova. Urmeaza Miscarea facuta de Noua Generatie educata si instruita in Spirit Crestin-National care a cutremurat din temelie regimul comunist din Basarabia Martira.

    Apreciază

Lasă un răspuns

