Doinirea doinelor…

1001christianclipart.com/…/violet-sky.jpg

Doinirea doinelor…

Constantin Gherghina – Doina din Banat

Duce-m-aş şi m-aş tot duce… numai să trec de răscruce… să mă prefac în fântână… să-mi sorbiţi ochiul de Lună…   ( Sibilla )

Dragi mi-s doinele, dragi câncieşiele din Banat… Şi mi-e doru de majka mea. Cu majka Darinka am zâmbit mereu, fie că-i cântam, fie că-mi spunea ea câte-o povastă… :

Mariana Draghicescu TVR – Stii tu bageo ce ti-am spus …:

Nu există răsfrângere, străfulgerare mai melodioasă a sufletului decât doina… doinirea doinelor…

Doinele au o linie melodică aparte, ca să doineşti trebuie să simţi, să laşi sufletul să vorbească..

* Pentru mine doina este cântecul sufletului. Doina este proba de foc a solistului bănăţean; cine nu cântă doină acela nu este solist adevărat. Dar doina trebuie să o simţi ca să o poţi cânta. Trebuie să recunosc cu părere de rău, că se cântă tot mai puţin doine la petrecerile din ziua de azi, şi tot mai puţină lume are răbdare să le asculte. Dar doina este de departe cel mai frumos cântec bănăţean. *  ( Andeea Voica )

http://www.actualitatea-romaneasca.ro

M-am nascut la Resita, la poale de Semenic, si poate de acolo dragostea de munte si pt doina, pt ca doina este strans legata de acea zona muntoasa, cel putin in Banat, toti banatenii, gugulanii, doinesc foarte frumos.

Nicoleta Voica – Grea e dragostea pe lume (doina)

Nicoleta Voica: * Folclorul este locul unde deschizi ochii, unde vezi prima raza de lumina, este zambetul mamei, este gustul mancarii traditionale, este cantecul de Craciun, este curatenia sufleteasca si trupeasca; bucuria de a trai langa cei dragi, bucuria locului, bucuria vietii, dragostea de a trai si a asculta vorbele, cantecele, obiceiurile, costumul national de unde ai trait. *

NICOLETA VOICA – Mi te ai dus, bade, te ai dus (doina)

Nicoleta Voica: * Doina este cantecul reprezentativ al romanilor.  Cine nu doineste, canta degeaba, chiar asa am zis intr-un cantec de-al meu “cine nu doineste, canta d’a fecea” (fecea inseamna degeaba).  De cate ori am fost intr-un juriu, ptr mine cea mai importanta proba si ca proba eliminatorie, a fost doina!  Nu conta ca participantii erau copilasi de 7-8 ani, trebuiau sa stie sa doineasca.  Strabunicul meu, Mos Tie, spunea “Puiule, tra-la-la canta toata lumea, cine doineste ala’i banatan da fala!”  Asa cum se zice ca “cine nu stie sa joace braul in Banat, ala nu-i banatan curat!”

Vreau sa le spun ceva celor ce nu iubesc doina: cantecul doinit mi-a adus cele mai mari satisfactii!  Doina m-a facut de fapt sa fiu artista!

Mesajul meu care as dori sa-l adresez tuturor romanilor din diaspora este sa incercam sa fim mai buni si mai ingaduitori unii cu altii si sa pastram mereu vie flacara cantecului, obieceiurilor, portului si limbii romanesti.   *

http://www.phoenixmission.org/

Ramona Vita – Nu pleca omule bun:

Sibilla

Update:

Cititorul, prietenul nostru PERA, m-a ispicit, stârnit să ascult musai încă o Doină, * Murguleţ cu coama rară *, interpretată de Achim Nica. Şi cum sibilina nu doarme, iaca ascult la şinşi ( 5 ) gimineaţa, doine…

Achim Nica – Murgulet cu coama rara:

doine din Banat – youtube şi trilulilu

imagine preluată de pe google.ro

Despre Sibilla

sibilla_poesis@yahoo.com
Acest articol a fost publicat în Ganduri cu parfum de poesii..., Pilde şi „aduceri aminte”... și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Doinirea doinelor…

  1. pera zice:

    Sibilla,sa-ti mai amintesc inca o doina s-o asculti,,murguleti cu coma rara,,forte fain zdravo,
    pera

    Apreciază

  2. Sibilla zice:

    @pera,
    Druje Pera, ui ce-mi faci… 🙂
    Găsit doina * murguleţ cu coama rară *, ascultat dară, că dacă-i musai, cu plăcere, n-aşe … 🙂
    Ba o şi inserai în postare să ademenim şi pe alţii 😉

    Şi-ţi dărui şi te rog s-asculţi şi doine dragi mie tare :
    http://www.trilulilu.ro/adrian24782000/758350f0616b83
    http://www.trilulilu.ro/adrian24782000/69e4659f3c02d5
    Lumea cregie că mi-i binie, da argie sufkietu-n minieeee… :
    http://www.trilulilu.ro/ioana_carmen/8a303489d7d53c
    zdravo, Pero şi să dea Bunu Dumnezeu să auzim şi de Bine…
    Sibilla

    Apreciază

  3. pera zice:

    geto daca mai dat gata multumesc pentu postare ai o inima mare mare

    Apreciază

  4. Sibilla zice:

    @Pera,
    Aveţi pe cineva din Radimna ?

    Apreciază

  5. pera zice:

    da sibilla matusa dobrina sora lu mama boja, si familia markovici, tane cu frate sau sant unchi dupa bunica olga din lescovita,si la radimna mai am multi prieteni ramasi si plecati,popa jota de la campia tot de acolo e si mai multi,sretna srbska nova godina cu drag pera

    Apreciază

  6. pera zice:

    da sibilla,matusa dobrina a fost maritata la radimna sora lu mama dar mama lor e din lescovita bunica olga fam markovici,tane,imi,rudele mele si mos ilie vanatorul precen bun din lescovita o adevarata legenda ,cu drag sibilla srecna srpska nova godina ,pera

    Apreciază

Lasă un răspuns

