Poteci spre Devenire…

Peisaje Wallpapers Poze Banca de Toamna Tarzie

Poteci spre Devenire…

Motto:

* Singuratatea este atat de necesara pentru imaginatie pe cat este de folositoare societatea pentru caracter . *   ( James Russell  Lowell )

In singuratate, s-au zamislit marile creeatii, opere… in singuratate s-au stins in mizerie, mari creatori, genii…

Cand aducem vorba de… singuratate, ar trebui sa avem in vedere atitudinea, pozitia pe care-o avem fata de aceasta stare, stare ce poate fi pozitiva, daca e * cat sa satisfaci nevoia de a sta de vorba cu tine *, mai apoi sa * revii * sau, negativa, daca-ti induce sentimentul de disconfort mental, daca-ti este impusa intr-un fel sau altul, daca te izoleaza si clatina siguranta, increderea, daca… Cei ce reusesc sa * controleze * micile intalniri cu singuratatea, revin si actioneaza, fac ceva, schimba ceva… pentru ei singuratatea e o oaza, o *gura de oxigen *, un popas mai ales, nu un scop si nici un mod. Dar, singuratatea iti devine aliat, functie de structura personalitatii, experienta de viata si, atat de multi factori si, doar cei puternici, sau, cei motivati si sprijiniti de catre cei din jur, reusesc a gasi alternative, constientizeaza, ies  din cochilie, * renasc *. Nu toti sunt *dotati * sa infrunte singuratatea , s-o * fenteze* la un moment dat, sau, poate ca nu depinde doar de ei. Poate ca n-ar strica sa meditam mai des la acestea toate. Si, sigur n-am judeca cu asprime singuraticii, daca am avea-n vedere si povestea din spatele fiecaruia din noi, povestea vietii, cu urcusuri si coborasuri, cu lacrima, suras… cauzele ce duc la singuratatea autoimpusa, si, cele ce declanseaza mecanismul inchiderii in sine, al * fugii *, nu trebuie omise nici minimalizate, sunt de fapt cele * vorbitoare*.

Societate, roluri sociale, reguli in societate, modele prosociale sau, dimpotriva * modele *…. toate devin pe parcurs sculptori,modelatori, stimuli, etc ai caracterului unei personalitati… suntem individualitati, traim insa-n societate, structuri de personalitate diferite, regulile aceleasi dar mijloace de * abordare *a regulilor, resurse, nu tocmai echitabile… caractere si* caractere *… teme de discutie inepuizabile, nu-iasa ? Eu am venit cu ideea, va invit sa preluati cate-o * petala *, si, sa nu ne limitam doar la analize, discutii, ci, sa ne impartasim situatii, experiente, argumentand si insistand pe solutiile ce le-am gasit ,macar ca… repere, exemple,  si pentru altii.

Sa fructificam orele de singuratate cu folos, nu doar noua ci si celor dragi, sau, celor din jur care, poate ca tac, dar, citesc, chiar si printre randuri… sunt onesta, am incercat si mi-a folosit, am gasit * repere *, mici scantei, un licar, nu chiar solutii, dar, o tema de casa, o idee,si tot cat sa fii iesit din amortire, merita, ca prim pas… pas atat de important , ca sa ne scuturam de resemnari, sa renuntam la renuntare.

Singur esti cand nu te mai ai nici pe tine… cand nu-ti mai pasa, cand nu mai vrei… cand nu mai doare, cand…

Sibilla

www.wallpapere.eu-1_21

Poteci…

potecile-mi de doruri goale,

iti par pustii, plictisitoare…

ascuns-am chihlimbar, de vant,

astept, sa-l cauti, in… cuvant…

si-s cant si plang si rad si frant,

si-s multe alte , insa, nu infrant…

Sibilla

* Ceva ce nu s-a masurat niciodata,intinderea sperantei… * ( Victor Hugo )

Sibilla

citate preluate de pe http://www.intelepciune.ro

imagini preluate de pe google.ro

Despre Sibilla

sibilla_poesis@yahoo.com
Acest articol a fost publicat în Ganduri cu parfum de poesii..., Pilde şi „aduceri aminte”..., Sibilla, Sibilla poesii și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Poteci spre Devenire…

  1. Lucia Verona zice:

    Scriam, acum 10 ani, în romanul „Labirint obligatoriu”:
    „De la singurătatea impusă la cea aleasă – ce drum greu!”
    Între timp, singurătatea a devenit turnul meu de fildeş, unde mă simt foarte bine, ceea ce nu înseamnă că nu-mi place, uneori, să fiu printre oameni.

    Apreciază

  2. adriana zice:

    Nu ma ocup de politica, chiar nu pot pune ca ma intereseaza dar as dori sa incepem cu ajutorul blogurilor noastre o campanie pentru prezentarea la vot in numar cat mai mare a oamenilor. Este singurul mod in care parerea noastra poate avea greutate si poate genera schimbarile pe care le dorim. Sa ne respectam dreptul asta si sa-l folosim asa cum trebuie!
    Nu vreau sa spunem oamenilor pe cine sa voteze ci SA VOTEZE! Doar atat.

    Apreciază

  3. Avem nevoie și de momente de singurătate.

    Eu stau noaptea , după ora 00:00 și fac o analiză a zilei ce tocmai s-a încheiat, trag linie și constat ce am realizat, bine sau mai puțin bine.

    Îi mulțumesc zilnic Lui Dumnezeu pentru fiecare clipă.

    Pupici geaninoși peste normă!

    Te citesc cu mare , mare drag!

    Apreciază

  4. pastel zice:

    Singuratatea nu-i o cale sigura vietii. Ea trebuie sa fie clipe de retragere la umbra linistii sufletesti. Poate o umbrela impotriva arsitei vremurilor toride si greu de suportat cind ai pierdut pe cineva drag. Este starea de veghe si de asteptare de dupa o boala ce cumpana vietii a fost. E porunca mintii sa-i feresti pe cei dragi de suferintele tale, alegind in fundul sufletului un locas pentru refugiu precum SINGURATATEA.
    Dar Singuratatea este si sfetnicul cel mai la indemina, ce te determina sa cutezi spre viitor, sa pui ordine in ginduri, vise si fapte. Este modalitatea de a te afla fata in fata cu Domnul, cu rugaciunea inchinata Domnului, cu lacrima curata ce nu mai trebuie ascunsa vederii.
    Propice singuratatii este timpul in care vrei sa creezi, indiferent ce, uitarea de sine fiind sora buna a singuratatii in momentele de inalta concentratie.
    Singuratatea este opusa prieteniei. Ea te desparte de oamenii cei mai dragi, cei mai buni, care au nevoie de tine, de incurajarile tale, de trairile tale.
    Poate necesitate, poate boala sufleteasca, poate stil de viata, poate tirgul vietii in credinta, Singuratatea nu-mi este necunoscuta, nu-mi este straina, ma insoteste uneori cu voie sau fara voie, dar nu-i un mod de viata acceptat permanent. Este trecatoare, este un refugiu provizoriu, in care uneori imi gasesc linistea sufleteasca sau chiar fizica. Este ca un moment de ratacire a privirilor pe inaltimile cerului senin, cind tristetea te cuprinde pe malul unui riu si te intinzi pe o patura sa asculti susurul apei curgatoare ce-ti spala parca gindurile aiurite.
    Si fosnetul frunzelor de toamna aduna gindurile singuratatii daca potecile vietii sint printre pomii parcurilor sau padurilor unde poposesti mai des spre aduceri aminte.

    Mi-a atras atentia postarea Doamnei Lucia Verona. Era la prima ora a diminetii. Si abia apoi, dupa o recitire mai atenta, am sesizat semnalul pe care ar fi trebuit sa-l deslusesc, sa-l intuiesc, dar care sper sa nu fie cazul unei retrageri, ca semn de slabiciune.
    Ca sa inveselim tonul „prieteniei” am adnat niste citate:
    · Nu prea stiu de ce-ti scriu. Simt ca am mare nevoie de o prietenie careea sa-i incredintez nimicurile ce mi se intampla. Poate ca-mi scriu chiar mie. – Antoine de Saint Exupery
    Nu are nicio noima sa cersesti prietenia. – Antoine de Saint Exupery
    Prietenia nu rezista nici in jigniri, nici in infrangeri. Ea moare. – Titu Maiorescu
    Prietenia indoieste bucuriile si injumatateste necazurile. – Francis Bacon
    Vor exista mereu oameni care te vor rani, asa ca trebuie sa-ti pastrezi increderea si doar sa ai mai multa grija in cine ai incredere si a doua oara. – Gabriel Garcia Marquez
    Un bun si sigur prieten e constiinta ta: n-o ucide, ci las-o sa moara odata cu tine. – Nicolae Iorga
    Cand nu mai am putere inchid ochii si realizez ca prietenii mei imi sunt energia mea. – Necunoscut

    Apreciază

  5. Pascal spunea că nenorocirea omenirii vine din faptul că oamenii nu pot sta liniştiţi între patru pereţi. 🙂 El a zis-o frumos.

    Apreciază

  6. @Geanina Codita. Ce frumos ai spus: Îi mulţumesc lui Dumnezeu în fiecare clipă. Fericire.

    Apreciază

  7. Sibilla zice:

    VA MULTUMESC, TUTUROR !
    Intarzii cu raspunsurile, rogu-va, ma iertati, promit sa vin, mereu revin… mare bucurie-mi faceti voi, Oameni !
    Sibilla

    Apreciază

  8. Sibilla zice:

    @Lucia Verona,
    Absolut corect, subscriu !
    Majka Darinka, avea o vorba : * sa-ti faci din singuratate aliat, nu dusman * .
    stima si respect,
    Sibilla

    @adriana,
    DA. Vom face aceasta, e dreptul nostru si nu le vom face jocul prin absenteism iar informarea are rolul ei, unul important…
    Multumesc frumos pentru vizita, esti binevenita la taclale cu Sfinxul !
    numai bine,
    Sibilla

    @Gianina Codita,
    Asa cum am spus, singuratatea, ca stare pozitiva e benefica, puterea, taria de-a depasi ispita de-a pica-n extrema cealalta depinde si de noi…. avem nevoie de linistea interioara mai intai,ca sa putem mai apoi sa ne pliem si asteptarilor celorlalti, care nu de putine ori nu corespund alor noastre,alternativele,caile de mijloc le gasim prin motivatie dupa introspectie,etc., mobilizare apoi,solutii…. nureusim, continuam…
    Pupici sibilini cu bonus si drag din drag !
    Sibilla

    @Pastel,
    Si tu ai dreptate…
    Niciodata nu suntem cu adevarat singuri, El e mereu cu noi si pretutindeni. Nu de putine ori ne-am asezat la o cana de vorba cu singuratatea, au curs tone de citate, de pareri, s-a vorbit mult despre singuratatea-n doi. mult mai putindespre singuratatea impsa de evenimente, factori independenti devinta noastrasi… tot ramane de discutat, ceea ce nu e deloc rau, nu-i asa ? 🙂
    Se spune si ca prietenul adevarat te-ntreaba ce mai faci cand toti celalti te parasesc si, au rabdare sa auda raspunsul si-apoi ating inima ta fiind acolo, la momentul potrivit fara sa le ceri asta 🙂 Multumesc, prieten drag!
    respecte,
    Sibilla

    @Roxana Iordache,
    Drugarica, ai tu felul tau aparte de-a a zambi zambet cand sunt mai… departe… 🙂 De aia te tot suspectez eu de sarboaica !
    Acum intru mai rar pe miristile blogosferei, dar sa sed departe devoi prietenii mei, mult timp, nu mai poci, va citesc, imi lipsiti… nenorocirea mea e ca tastez de prin codrii de arama pt moment, inrest, dragu mi-e cand am nevoie de zambetul vostru si….nu spun, dar, voi sunteti langa mine !!!
    respecte si stima, un buchet de zambete sibiline si calde imbratisari, tie, Luptatoare faina,
    Sibilla

    Apreciază

  9. dinel zice:

    ….numai UNUL poate crea in SINGURATATE …

    …CREATIA LUI este produsa intr-o „‘ singuratate aparte „” , dar a fost si este alaturi de PRODUSELE CREATIEI SALE …

    ….noi nu putem crea fara ceva …deci NU SUNTEM SINGURI …nu avem un ??????? !!!!!!!!!!!!!(((( pune tu ce vrei in locul semnelor de punctuatie ….ok ? ))))

    Apreciază

  10. byanka zice:

    toamna este un anotimp magic ce ne aduce multe bucurii si bogatii…..it is beautifull

    Apreciază

  11. Sibilla zice:

    Byanka,
    So beautiful… but, îmbie a… atâtea cele….

    Apreciază

Lasă un răspuns

