Doamne, cât sunt în stare să… beau!

Doamne, cât sunt în stare să… beau!

dor400400

http://laurentiudumitru.ro : imagine preluată

Am băut. Şi-am băut şi-am băut… Doamne, cât sunt în stare să beau!

Şi n-am tresărit măcar, ură. Uneori, vreau, dar… nu pot. Deseori spun. Da câte nu spun eu…  Şi-am ajuns de voie de nevoie, în punctul în care n-am intenţionat să ajung vreodată, însă, nici nu m-am opus. Nici măcar nu-mi pasă de aude cineva tăcerile-mi grăitoare, dincolo de tăcerile mele smintite cu iz de doină,  licărite spre cine ştie unde, şi, cine ştie ce… Deasupra cuvintelor mele, rostite, niciodată întâmplător, către pretutindeni, habar n-am de-a poposit careva, aspect ce nu face obiectul interesului unui suflet zămislit aripă din.. mereu frângeri. Mă-ncrâncenez şi beau, continui să beau. Nu beau cu furie, nici a tristeţi dinainte rostuite cum patima masochistului, nici precum boul mereu jinduind înspre… vreo poartă nouă, beau cu seninătate, cu ceva din arderea iubirii înrourată-n descântecele ploilor cununate-n munţi, firişoare de nemurire. Pământ sunt eu, din taine şi cântec şoptit întrupată. Evadările-mi sfâşie din toane, ori mă plesnesc, îmi biciuie-a zâmbet, neputinţele.  Ştiu că, pământ fiind, apa mă susură modelându-mă forme, prin furcile focului mă dezvălui culoare, metalul mă unduie-n fărâme cu gust sau miros ori nimic, renaşterile-mi repetate din fiecare şi toate laolaltă mă-nalţă, deasupra prafului de nouri,mă surâd, cum am eu obiceiul a zice : arc peste hule-n Lumină. De aia beau, da, beau !

Nu discut despre dependenţă, nu e potrivit şi nu se-asortează cu dorul, nu se cuvine să-ntinez Altarul unde mă-nchin, sub semnul lui 7, cum roua dimineţii mângâierii Soarelui, cum boarea nopţilor cu Lună plină, răscrucii gândurilor şoapte.

N-am să dau dovadă de ipocrizie, dese au fost clipele de zvâcnet, de răbufniri, m-am înfruntat şi împăcat cu mine… după ce am înţeles că beau ca să înţeleg înţelegerea şi că, nimeni nu mă v-a-ntreba de vreau au ba să beau, e Calea ce singură am ales. N-a venit Îngerul Păzitor să mă servească vreodată şi eu să spun ” vodka Rasputin, sec ! ” iar răspunsul să fie ” tu nu eşti slabă, tu bei ce poţi duce, că poţi… altceva bei … ”, singură m-am dumirit, limpezirile s-au răsărit Miracole în timp, după căzături, ridicări, lupte, înfrângeri, şi peste toate o voinţă de neclintit, cu iz de învingător, cândva… poate acolo, ” tamo daleko ”… acolo departe, dar eu. Şi-am să o fac, îmi stă-n putinţă, ba mai mult de-atât, am să-nvăţ şi pe alţii, asta-i menirea mea, misiunea mea. Să arăt că e singura Cale să bei, să tot bei, şi, să nu cunoşti beţia. Nu te îmbeţi şi nu te rătăceşti, nu-ţi pierzi minţile, te scuturi de dependenţă pe măsură ce înaintezi în înţelegerea că, nu trebuie să te opui, ci să bei iubind, iertând, zâmbind, ajutând, împăcându-te cu tine, cu ceilalţi şi respingând ce nu vine de la El. Simplu şi stă-n putinţa oricui se străduie să încerce, nu pierzi nimic, ce câştigi e poate aici, poate acolo, cum am spus, ” tamo daleko ”, dar e, şi , asta e tot ce contează.

Azi, am băut din nou… de voie, de nevoie, de cine ştie ce… O Doamne şi tot trează sunt ! Şi-am mai descătuşat un lacăt, să mă curgă şi-apoi să mă clipocească tot eu, dar, un eu mai.. curat.

Cum să te-mbeţi cu… propriile lacrimi!

Credinţa mea e că, Dumnezeu a dăruit lacrimile aşa : ” Tu, Omule, învaţă să răsai zâmbet din lacrimi, iubind, iertând, luptând, culegând fărâme de Lumină din tot ce-ţi stă-n putinţă, că-ţi stă şi.. n-ai să ştii aceasta până ce nu încerci, Eu sunt lângă tine, doar cheamă-mă şi voi fi acolo ! ” Şi, poate că a mai zis : ” nu căta-nspre cele trecătoare, că nu-n ele ai să găseşti nemurirea şi pacea sufletului… ”.

Beau, căci beau Viaţă, cu seninul însetatului de linişte cuminte, uneori cu patima flămândului de răspunsuri, care vin, sau nu, sau le-oi desluşi când e să fie vremea lor… Ce-am câştigat până acum? Renunţarea la renunţare, zâmbind zâmbet şi altora. Dacă doare să bei, când bei? Nimic nu e mai dureros decât să doară absenţa durerii, durerile-mi sunt pilde şi mă-ntăresc, pentru… tamo daleko…

Sibilla

09.09.2007-2a curcubee

fotoraimi.blogspot.com: imagine preluată

” Ceilalţi lupi, m-ar sfâşia dacă ar şti că urletul meu e mai degrabă un plâns … ”   ( Octavian Paler )

Nicoleta Voica – Arda-l focu da iubit – Doina:

” O lacrimă întotdeauna are rădăcini mai adânci decât un zâmbet. ”   ( Emil Cioran )

” Când cineva plânge, nu ştii cum să-l ogoieşti, cum să te apropii de el. Este atât de tainic tărâmul lacrimilor. ”   ( Antoine de Saint-Exupery )

” Nu există feţe mai adevărate ca  acelea pe care le inundă plânsul. E cu mult mai bine să plângi de bucurie decât să te bucuri de lacrimile altuia. ”   ( William Shakespeare )

Nicoleta Voica – Când mi-s tare năcăjită :

” Lacrima este distilarea sufletului. Este cea mai profundă emoţie a inimii umane exprimată în soluţie chimică. Este un extract concentrat, este produsul final al căderilor şi al suferinţelor. Lacrimile adevarate nu sunt un camuflaj, ci sunt tabloul sufletului desenat pe pânza emoţiilor. Ele sunt portretul celor mai adânci aspiraţii umane. ”   ( M.R. de Haan )

Nicoleta Voica – Cin’iubeste,sa iubeasca..(doina banat):

” Când lacrimile curg dintr-o rană primită în inimă, brazdele pe care le sapă sunt frumoase şi nobile. ”   ( Emile  Zola )

Sibilla

citate preluate de pe http://www.citapedia.ro şi intelepciune.ro

Doine din Banat – youtube

imagini preluate de pe google.ro

Despre Sibilla

sibilla_poesis@yahoo.com
Acest articol a fost publicat în Atitudini, Ganduri cu parfum de poesii..., Pilde şi „aduceri aminte”..., Sibilla și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Doamne, cât sunt în stare să… beau!

  1. ELMMAR zice:

    Eu acum incep…plec…

    Apreciază

  2. Sibilla zice:

    @ELMMAR,
    Dansezi?

    Ruga de bine si de rau

    Te-as lua de par sa te tarasc la vale,
    Pe pietre te-as tranti sa te iubesc,
    Dar trebuie sa ma comport domnesc,
    Captiv al starii mele sociale.

    Acum as scoate de prin grajduri biciul,
    Sa te insangerez razbunator,
    Dar trebuie sa fiu actorul lor,
    Sa ma complac in panica si viciu.

    Intraga mea iubire ilegala
    Si nebunia mea fara noroc
    In frigul nostru au facut un foc,
    Si v-am facut mai oameni, din greseala,
    Si totusi, ma rog, la tine, Doamne,
    Opreste mana mea sa o condamne.

    ( Adrian Păunescu )

    ELMMAR-ule, druje… Ziveli !!!
    Sibilla

    Apreciază

  3. Mihnea Georgescu zice:

    beutură? Hm, drugarica… 🙂

    Mulţumesc pentru urări! Ziveli Srpska!

    Apreciază

  4. Sibilla zice:

    @Mihnea Georgescu,
    Bre machidoane, spunea majka Darinka ” cea mai dulce beutură este apa de izvor, ea îţi stâmpără din sete, uşurându-ţi şi din dor… ”…. kameleonsky, majkă, tălică îţi dărui , iată :

    Proverbe

    Pe când lumea fierbe, noi mai mari, mai mici
    Învăţăm proverbe ce se spun pe-aici,
    Vrem o altă limbă, toţi ar învăţa,
    Lupul părul schimbă, dar năravul, ba.

    Hai la moşu’ cu proverbe
    Dai un ban, dar ştii că fierbe,
    Fierbe-n sus şi fierbe-jos,
    Hai la moşu’ cu proverbe.

    Hai la moşu’ cu proverbe
    Pentru-n nume şi trei verbe,
    Iar proverbul dureros,
    Hai la moşu’ cu proverbe.

    Avem multe treburi, făţuim oglinzi,
    Fugi după doi iepuri, niciunul nu prinzi
    Vocea ni-i peltică, deci vorbim mai rar,
    Buturuga mică pleacă de sub car.

    Doamne, ce osândă dinspre glasul tău,
    Ca pisica blândă zgâriază rău,
    Marea mea mândrie în aceasta stă,
    Ce nu-ţi place ţie altuia nu-i fă.

    Înţelesul scapă, treaba e mai grea,
    Altuia-i sapi groapa, tu ajungi în ea,
    Îmi vei duce dorul, frate grădinar,
    Dar să laşi ulciorul la apă mai rar.

    ( Adrian Păunescu )

    Ahaaa… acu observai, apari în carneţelul de bal sibilin, la dans dară 😉 :

    Fii atent la paşi, druje… Ziveli !
    Sibilla

    Apreciază

  5. ELMMAR zice:

    Poarta fixa e deschisa.

    Apreciază

  6. Sibilla zice:

    @ELMMAR,
    Znam, a ti znas…

    Apreciază

Lasă un răspuns

