Lumea crege că mi-i bine…

Image028

Lumea crege că mi-i bine…

Motto :

Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nicio întrebare. ”  ( Nichita Stănescu )

Doina Românilor…

Despre Doine, s-au spus multe, sunt parte din viaţa noastră, fărâme de suflet românesc, sunt nestemate ale identităţii şi continuităţii noastre pe aceste meleaguri în care Dorul şi Codrul, sunt fraţii românilor, prin intermediul doinelor trările sufleteşti devin intense şi exprimă sentimente de dragoste, jale, dorinţe şi sfâşieri, transmit tot ceea ce în alt mod, nu s-ar transpune mai limpede.

Ernologii şi muzicologii consideră că rădăcinile, originea Doinelor, e spaţiul carpato-danubiano pontic al Daciei Nemuritoare. Influenţe de importanţă majoră şi care să provină din afara acestui spaţiu, preluate de la alte culturi nu sunt. Alţi specialişti ce s-au dedicat studiului provenienţei şi semnificaţiilor, importanţei Doinelor româneşti, sunt de părere că, Doina e precum plângerea sufletului, curgerea unor trăiri, sentimente, sensibilităţi la suprafaţă dinlăuntrul a tot ceea ce nu se poate exprima sub alte forme, decât prin cântecul,  lirica, sonoritatea, linia melodică a ceea ce numim doine. Cronicele romane, descriu Doinele dacilor ca fiind ” o cântare de jale în care urlă lupii ”, ” cântec al lupilor ”, îmbinare a plânsului omului cu sensibilitatea şi cu singurătatea…

Lupul era venerat de daci, singurătatea lupilor, tristeţea, iubirea oamenilor, toate la un loc, au dat naştere doinelor, ca izvor de sentimente, trăiri într-o împletire fără egal, de-o frumuseţe covârşitoare.

S-a mai descoperit că, Doinele românilor prin intermediul tonalităţii, sonorităţii, au efecte benefice asupra psihicului uman, unii specialişti recomandând ” meloterapia cu doine ”, alţii, subliniază sensibilitatea afectivă pe care o induc, adică, cel ce ascultă doine comunică astfel cu ceilalţi mai ” practic ”, simţindu-se uşurat sufleteşte în mai mare măsură, iar o altă parte a cercetătorilor, şi amintim specialiştii ruşi, subliniază un aspect extraodinar, anume că sonorităţile Doinelor româneşti au marea calitate de-a mării şi stimula capacităţi extrasenzoriale ( telepatia, hipmoza ).
” Muzica e rugăciunea care se spune singură.  ” ( Cristian Bădiliţă )

” Muzica este vinul care umple cupa tăcerii. ”  ( Robert Fripp )

” Muzica este vibraţia iubirii pe înţelesul fiecărei inimi.  ” ( Ioan Gyuri Pascu )

Sibilla

RODICA DIMA – Iar m-ajunge pacima…(doina banat) :

Iar m-ajunjie pacima…

iar m-ajunjie pacima,

să mă duc, să-mi văd bagia,

să văd bagia cum trăieşcie,

la minie dă se gângieşcie…

dă-i, Doamnie la bagia, dui,

boală la inima lui,

şi dă-i boală să nu-i treacă,

până cu min nu se-mpacă…

rădăşină dîn islaz,

ş-am zîs bagio, că ci-e las,

poţi luşii bagio ca Luna,

pă minie nu mai pui mâna,

când pă minie mâna-i pus,

n-am avut mincie d-ajuns,

c-am fost fată cinierea,

n-am şciut şi-e-i dragostea, măi….

Nicoleta Voica – Lumea crege ca mi-i bine – DOINA

Lumea crege că mi-i binie…

Lumea cregie că mi-i binie…

lumea crege că mi-i binie,

că rîde inima-n minie,

lumea crede că mi-i binie,

că rîde inima-n minie,

auuu, că nimie nu poacie şcii,

cât îi dă greu a iubi,

cu dor pă lume-a trăi, măi…

c-am iubit şi nu-mi-i binie,

plânjie pământu sub minie,

c-am iubit şi nu-mi-i binie,

plânjie pământu sub minie,

auuu, şi io plâng d-asupra lui,

c-am rămas a nimănui,

singură şi-a dorului, măi…

las să-mi fie dor nu binie,

că n-am ascultat dă nimie,

las să-mi fie dor nu binie,

că n-am ascultat dă nimie,

auuu, sîngură m-am amăjit,

am iubit cum n-am gângit,

şi nimic n-am dobângit, măi,

auuu, nici pă cinie am mânie,

nu-l blastăm ca min să fie,

tot, cu inima pustie…..

Sibilla

imagine-râul Nera, arhiva personală

doine din Banat-youtube

citate preluate de pe http://www.citapedia.ro

Despre Sibilla

sibilla_poesis@yahoo.com
Acest articol a fost publicat în Pilde şi „aduceri aminte”... și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Lumea crege că mi-i bine…

  1. codeus zice:

    Sibillo ‘Neaţa soro sau zâua bună că-i aproape amiază. mulţam de doina cu Nicoleta Voica. pe cealaltă o ascult când mă intorc

    Apreciază

  2. Sibilla zice:

    @codeus,
    Dobar dan, brate ! 🙂
    Încă una pentru tine, Doină din Banatul meu, ce-i drept, doinele sunt…. fărâme de suflet sibilin 😉 :

    O zi minunată,
    Sibilla

    Apreciază

  3. codeus zice:

    mulţam Niko wekeend placut ne mai auzâm pe aici şi pă la mine.

    Apreciază

  4. Dejan zice:

    Doinele din Banat au pentru mine o importanta insemnatate. Ele ma pot linisti, atunci cand am probleme, ele ma pot face „al mai pacimas”, atunci cand sunt lovit de astenie.

    Doinele m-au ajutat sa cunosc Banatul pentru prima oara. Poate si ele sunt de vina pentru faptul ca mi-i tare dor de Banat…

    Dejan

    Apreciază

  5. Sibilla zice:

    Vă mulţumesc frumos, goştilor dragi 🙂

    @codeus,
    Da, ne-om auzi cu siguranţă 🙂
    Până ne auzim :

    numai bine,
    Sibilla

    @Dejan,
    Dobrodosli, druje Dejane !!! 🙂
    Pentru tine, cu mult drag :

    Şi mie mi-s dragi doinele, Dejan, şi cânt, ascult şi iară cânt…
    O dupăamiază frumoasă, prieten druje !
    Sibilla

    Apreciază

  6. leo zice:

    Sibillinka-kalinka-malinka-maya,
    a hi banatu fruncea, da’ pă zâua dă azi ţ-o scăpat esenţialu: azi îi zâua Putinvision-ului! Şi la ce demonstraţie de forţă făcură ruşii, cu un spectacol de numa comuniştii chinezi mai grandios au ştiut inventa la mega-spectacolul Olimpiadei, merita o avampremieră de la tălică! Ce zâci, noi cu cine ţinem, cu Croaţia, ori cu Bosnia-Herţegovina, că ambele două ne propun un soi de Hari-Mata-Hari mai mici?! 😆
    Pă cestia asta, dacă scoate coada p-acilea guşteru curcubeu, să te-aburească de aere cosmopolite, să mor de i-oi putea
    zâce oareşce…
    PS
    ĂSTA era Sfinxul adevărat, fărâmă de suflet şi spirit, ce nu pridideşti să oferi de când baciu tace şi-a minţii nesaţ îşi satisface…

    Apreciază

  7. leo zice:

    PPS
    bine, că-i mai degrabă euromanelion, aiasta-i altă cestiune, că la ce ritumuri de joc din borceean buric p-acolo, numa Copilu Menune şi Costi Costiţă mai lipsesc d-acolo… da parcă tot mai bine numa soprane blonde şi manelişti ciorănii decât metaliştii de acaparaseră acu niscai ani un festival totuşi muzical cu zdrăngănelile lor drăceşti…

    Apreciază

  8. leo zice:

    Erată: evident, întrebarea era, noi cu vine votăm, că de ţinut, ţinem evident cu ielele Elenei noastre… care nu-i totuna cu alea ale lu Zăus, obviously… 😉

    Apreciază

  9. Sibilla zice:

    @Duşo Leo,
    Baciule draghe !!!!!!! 🙂
    Nu ti da plecat foarte, bicouz, eu observ că treburile Cerberului sunt la zi, Har Tatălui, Şefule drag, ce-i al tălică e-al Sfinxului nostru binecuvântare, faci cum ştii şi mă scapi de zăbăuci, volvure şi alte arătări, au dubioşi cu scăpări psihanalitice !
    În altă ordine de idei, eu musai o zic : nu ţin cu Elena, ci, cu slavii, bicoz şi paregzampăl, ei cântă-n limba maternă, inclusiv reprezentanta Republicii Moldova, noi ne ruşinăm, ai ?? Nah, sunt pe turaţii turbo, şi nici melodia aia nu mă încântă diloc, dar diloc, recunosc public…. auzi blasfemie : fetele din Balcani-interpretară smucită şi chinuită in inglish, ei de n-oi scrie moa o relatare pe chestiunea aista, să nu-mi zici mie Sibillă !
    Cu slavii ţinem, poftim, pentru că şi-au păstrat Demnitatea şi identitatea, noi…. pffffffffffffffffffffffffff
    Stai aşe că revin, Sânzâianule…. aku duvănesc de nervi nervoşi !!!
    Ufffffff!!!
    pauză…. şi, revin duşo 🙂
    Sibilla
    P.S. mi-a plăcut Bosnia-Hertegovina, ihim 🙂

    Apreciază

  10. leo zice:

    Ho, sburătăroaico, ce-ai cu machidoanca, ce vină are ea că Laurenţiu Duţă nu ştie româneşte la iel, îi cosmopolit ca tot înfumuratu de Bucale, primu opincar încălţat din neamu lui? Ş-apoi, asta-i ţara, ni-i ruşine cu mămăliga nu de ieri, de azi…
    Las, că nici cu moldovenii nu mi-i ruşine, horă moldovenească, nemoldovenească, tot în costume căzăceşti mi-o jucară… 😉

    Apreciază

  11. Sibilla zice:

    Lume, lume…. !!!
    Mă lăudă Şefu meu ???
    Aaaaa…. asta da bucurie şi mulţămire !
    Pentru duşo, Şăf de Sibillă, Cerber de Sfinx şi proprietar de drept de blog, drepturi egale, Sânzâian de jasmine, cu respect şi preţuire şi mult, mult, mult drag :

    Şi tot pentru Baciu draghe, pui de Dac, neinfricat :

    Revin, Şefu trebuie cinstit şi omenit nainte de tăţi şi tătii, musai şi dacă-i musai, cu plăcere sibilină ! 🙂
    Sibilla
    P.S.tălică văşi ce frumos cântară cazacele, hm ? Machidonca… blondă, bre , nu-i dau vot nici io nici sârbii mei :))

    Apreciază

Lasă un răspuns

