Muma…

Muma…

Nepotul – tinereţea descoperită nu din dragoste, ci din oglinda timpului vechi din casa bunicilor. ( Ionel Teodoreanu )

Revelaţia ne învaţă că Dumnezeu este dragoste. Existenţa îşi are începutul, de asemenea, în dragoste ca dar al lui Dumnezeu. Răscumpărarea şi naşterea noastră din nou s-a făcut tot prin dragoste, o dragoste atât de mare, încât a dus la jertfa Fiului lui Dumnezeu. Semnele Răscumpărării trebuie să reveleze în cele din urmă şi în noi chipul lui Dumnezeu, această realitate fundamentală, pentru a putea spune: omul este dragoste. ( Constantin Galeriu )


fereastra-liliecilor

Muma…

glasul ei moale, senin, viu, rotund,

desşira caierul de legende şi pilde,

acum, mâine, demult, totdeauna -l ascult:

” să nu uiţi un cuvânt. ia aminte… ”…

bob de suflet ciulit, mă strecor nalt

înspre taine şi, din miez mă înfrupt,

ea, zâmbeşte, doare-al meu salt…

mă priveşte cum fulger… tăcut,

un gând tună; zbor, cad, mă ridică, iar cad..

cred, mereu a ştiut, în miracol cum ard…

Sibilla

p1-bible1

Pilde :


Uşa inimii

Povestea spune că uşa sufletului doar noi o putem deschide

Pictorul terminase tabloul, care îl reprezenta pe Iisus în faţa unei uşi. Şi-a chemat prietenii pentru a le auzi părerea. Toţi au admirat tabloul, frumuseţea şi blândeţea chipului lui Iisus, atitudinea lui solemnă în faţa uşii întunecate. Toţi erau încântaţi şi aveau numai cuvinte de laudă, când unul a spus:

–Maestre, mi se pare că lipseşte ceva uşii. Ea n-are clanţă, cum se poate intra?
Pictorul a răspuns:
–Uşa, la care bate Isus, se deschide numai dinăuntru…

Ce spunea Muma mea,Majka Darinka : ” deschide uşa şi El va intra, n-o să mai plece şi, când ţi-o fii greu, acolo, înlăuntru ai să găseşti puterea să mergi mai departe… că El e cu tine ! ”

O fărâmă din inima ta

Povestea ne spune că: deşi nu ştim , avem ceva de dăruit fiecărui om, că totdeauna mai este o speranţă, că iubirea vindecă orice, că schimbarea începe cu noi înşine.

Un tânăr monah a întrebat un pustnic înţelept:
–Care este taina înţelegerii cu toţi oamenii?

Bătrânul pustnic l-a privit îndelung, s-a gândit o vreme în tăcere şi i-a răspuns:
–Să dăruieşti ceva, fiecărui om întâlnit în cale…

–Să dau de pomană?

–Să dăruieşti un zâmbet, o vorbă bună, o pâine…iubire, compasiune, înţelegere…adică o fărâmă din inima ta!

Muma, Majka Darinka, zicea aşa : ” în toate să pui suflet, dar, în zâmbet şi-n vorba bună, să-l pui pe tot şi să-l dai… ai să vezi, mereu ai să mai ai, e ca un izvor ce nu seacă… ”..

Hartia aurie de impachetat

Povestea spune ca in urma cu un numar de ani un om si-a pedepsit fetita in virsta de 5 ani pentru ca a risipit o hirtie aurie de impachetat foarte scumpa.

Omul statea rau cu banii si deveni si mai suparat cind a vazut ca fetita folosit hirtia respectiva ca sa decoreze o cutie si sa o puna sub bradul de Craciun. Cu toate acestea, fetita a adus tatalui ei cadoul in dimineata urmatoare spunind:

„Acesta este pentru tine, taticule”.
Tatal a fost rusinat de reactia lui furioasa de cu o zi in urma, dar supararea lui se arata din nou cind a vazut ca, de fapt, cutia era goala.El i-a spus pe un ton raspicat:
„Nu stiai, domnisoara, ca atunci cind da dai un cadou cuiva, trebuie sa pui ceva in el?”

Fetita s-a uitat in sus spre tatal sau, cu lacrimi in ochi, si a zis:
„Taticule, cutia nu este goala. Am suflat in ea atitea saruturi pina cind s-a umplut.”

Tatal a ramas perplex. S-a pus in genunchi si si-a imbratisat fetita si rugat-o sa-l ierte pentru supararea lui fara rost.

La scurt timp dupa aceasta, micuta fetita a murit intr-un accident si se spune ca tatal ei a tinut acea cutie aurie alaturi de patul sau tot restul vietii sale. Si de cite ori a fost descurajat sau a avut de trecut peste situatii dificile, deschidea cutia si lua un sarut imaginar si isi amintea de dragostea care a pus-o fetita acolo.

Intr-un adevarat sens, fiecare dintre noi, ca si oameni, primim o cutie aurie cu dragoste neconditionata si saruturi de la copiii nostri, de la familie, de la prieteni. Nu putem avea altceva mai pretios decit asta.

Copiii, familia, prietenii sunt ca ingerii care te ridica pe picioarele tale atunci cind ai probleme sa-ti aduci aminte tu insuti sa zbori.

Din Pildele şi-nţelepciunea dăruită mie de Muma, Majka Darinka :

” cea mai bună băutură este apa de izvor / ea, te vindecă de toate şi îţi stâmpără din dor… ”

” să mă chemi când ţi-e greu, vine muma-n vis să vorbim şi… să nu te temi, tu ştii cât de mult te iubeşte muma… o să plec în Ceruri, Cerul tău când o fi-norat alung eu norii, , tu, să te rogi, atât… ”

” de nu se uită drept în ochii tăi şi nu zâmbeşte, să te dai în lături, ăla e chip de om, nu Om ”

” bucură-te când vine bucuria la tine,nu mâine, nu altă dată… ”

” la ce să dai la morţi de pomană, dă la om cât îi viu, când are nevoie… ”

” din puţinul care-l ai, o fărâmă să o dai, ţi se-ntoarce însutit, ca să ai de dăruit… ”

” Niko, lasă-l pe Zoran să se joace cu Muma, răde muma şi povesteşte cu el cum am făcut şi cu tine… o să ţină minte tot şi-o să-ţi şteargă lacrima , că Muma-i lasă lui cheia… ”… – n-am înţeles atunci, Muma, a plecat în Ceruri, Zoran mă mai surprinde pe gânduri, sau tristă, ori plângând… şi-atunci îl aud : ” mami, zâmbeşte mami, uite, te pup eu, te iubesc mami, mirosul şi zâmbetul tău de mamă… ţii minte cum râdeam cu muma, hai să râdem mami … ”… şi toate-s mai uşoare şi … Muma e mereu cu noi…


Sursa : www.sfant.ro

Doamne, de ce ne-am născut tineri. N-ar fi fost mai bine să ne naştem bătrâni şi să întinerim an de an? Cât de bine am înţelege întâmplările din viaţă şi cât de îngăduitori am fi când am judeca pe alţii! ( John Galswerthy )

Sibilla

imagini preluate de pe google.ro

citat : http://www.citapedia.ro

pilde : http://www.sfant.ro

Dumitru Farcaş – youtube

Despre Sibilla

sibilla_poesis@yahoo.com
Acest articol a fost publicat în Pilde şi „aduceri aminte”... și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Muma…

  1. maminineta zice:

    Sibilla, citesc tot, nu pot sa ma opresc. Cateodata raman fara cuvinte, nu pot sa comentez. Constat cu uimire ca nu pot masura puterea lumeasca pe care o emani. Poate ca ar fi fost bine sa ne nastem batrani si apoi sa ne dematurizam.
    Numai bine in calea ta.

    Apreciază

  2. ionborgo42 zice:

    Niko,
    Rerpet intrebarea de acum cateva luni.Tu cabd ai vreme sa traiesti.Postezi de mi se opreste rasuflarea su cu…mult talent.
    Titlul postari tale ma trimite pe la inceputul anilor 60 ,cand student fiind in „dilcele targ al Iesilor” si incropeam o formatie studenteasca care mai apoi ,dupa mine,s-a dovedit de mare succes ,imi aduce in minte cateva versuri al unui cantec gen etno pe care nu l-am auzi de vreo 30 de ani.Redau cateva.off topic, cu esenta postarii dar vreau sa-mi cunosti sufletul de acum 44 de ani(ce multi au trecut) 🙂
    „Muma,muma de pe vale,
    Ce-mi tot iesi sara in cale,
    Leganand din……” si nu mai vreau sa-mi amintesc ca-mi dau lacrimile.
    Va imbratisez cu drag,prietenul varstnic si nostalgic,tata Borgo 🙂

    Apreciază

  3. ionborgo42 zice:

    P.S. Ca sa-ti fac in ciuda 😛
    Mi-a trimis Maria Barbu,prietena noastra din Bucuresti,scriitoare remarcabila si de 0 mare sensibilitate un volum de Antologie,cu cele mai reusite poezii ale domniei-sale si doua volume de eseuri si analize/interviuri politice si cu personalitati politice remarcabile.
    „Cine cere nu piere dar nici omenie nu are ” .Eu am cerut si am primit!!! Pa !!! tata Borgo.
    P.P.S.Imi este dor de prietenul meu Dac,fratele Leo.Astept provincia 😛

    Apreciază

  4. Sibilla zice:

    Vă cer iertare pentru întârzierea răspunsurilor…
    Vă mulţumesc pentru că nu mă uitaţi, prieteni dragi !

    @maminineta,
    Dincolo de cuvinte, mereu e … ceva şi, un zâmbet, prietenilor de suflet ! 🙂
    Mulţumesc frumos. Un sfârşit de săptămână bogat în zâmbete şi bucurii, vă doresc !
    Sibilla

    @tati Borgo,
    Am primit şi m-a bucurat tare mult sunetul, seninul, zâmbetul, al primăverii, dar şi … celălalt 🙂
    Eu respir, da , tresar între Cer şi Pământ, tati drag şi … mi-e dor tare de Muma… a trecut un an…
    Împliniri, sănătate, bucurii binemeritate, tati Borgo, că tare v-aş mai îmbrăţişa de-atât de multe ori… mulţumesc mult, pentru tot, tati !!!
    respecte, preţuire ,
    Sibilla

    Apreciază

Lasă un răspuns

