OILE RATACITE SI ” NUIAUA ” INVATATURILOR …

OILE RATACITE SI ” NUIAUA ” INVATATURILOR …

Calea

De ce era necesar sa ma tem si sa caut eu cale laturalnica cind, calea dreapta ma ducea acolo unde voiam. De ce sa ma gindesc ce oameni sa caut, care sa ma ajute cind unicul ajutor este la Tine, si nu eu caut ci Tu ma trimiti la ei. Si nu ei ma ajuta ci Tu lucrezi prin noi. Doamne, faca-se voia ta si acum si totdeauna !

Deseori, oile ratacite, sunt aduse inapoi la turma, de baciul intelept cu, ” nuiaua ” blanda a invataturilor si aceasta atunci cand au sansa de a avea un baci priceput in a lumina Calea spre devenire. Cele care se incapataneaza sa nu-si urmeze baciul, sunt oi pierdute.

Sa luam aminte :

” … Imi amintesc o conversatie pe care a avut-o cu un pustnic . Acesta din urma i-a spus cu un aer de vadita satisfactie :

– Dumnezeu ii va pedepsi pe toti ateii, care vor arde in focul cel vesnic.

Vizibil chinuit, staretul Siluan i-a raspuns :

– Ei bine ! spune-mi , rogu-te, daca ajungi in rai si de acolo poti vedea cum arde cineva in focul iadului, vei putea fi in pace ?

– Ce sa fac ? E vina lor , a spus celalalt.

Atunci, cu fata indurerata, staretul Siluan a raspuns :

– Iubirea nu poate indura acest lucru … Trebuie sa ne rugam pentru toti oamenii ! ”

( Arhimandrit Sofronie, ” Viata si invtaturile … „, p. 42 )

” … Monahii dintr-un anume schit erau convinsi ca prin multele lor postiri si lungile lor slujbe ii intreceau pe ceilalti monahi in virtuti . Un parinte duhovnicesc a spus despre ei aceasta :

– Nu-mi spuneti cat de mult postesc, cate ceasuri dureaza rugaciunile lor. Altceva ma intereseaza. E cineva printre ei , chiar printre cei mai inaintati, care poate intelege umanitatea obosita a zilelor noastre, care poate mangaia pe cei ce sufera ? E cineva care poate elibera pe cei ce au cazut in cursele vrajmasului ? Daca exista cineva care poate da pace fratelui sau , care il poate face in stare sa ajunga sa iubeasca viata, sa se bucure si sa multumeasca lui Dumnezeu, acest lucru va arata ca acest monah e inaintat duhovniceste . ”

( Arhimandrit Vasilios, ” Intrarea in Imparatie ” , Ed. Deisis, Sibiu, 1996, p. 125 )

” Atunci, in ceasul ispitei ce va sa vie peste toata lumea ca sa-i incerce pe cei ce locuiesc pe pamant, in stramtoarea cea mare, care va veni peste toti cei ce locuiesc pe fata a tot pamantul, e limpede ca numai in Corabia lui Dumnezeu mai este scapare, in Biserica cea adevarata , unde este un Domn, o credinta, un Botez, un Dumnezeu si Tatal tuturora .

Diavolul, sarpele cel vechi care arunca puhoiul, cu vremea s-a mai iscusit in rele si a scornit si el ” corabii ” cu care da tarcoale pe marea potopului , sa-i culeaga el pe cei ce intind mana din puhoaie dar scuipa Biserica . Mai mult, a izbutit sa traga din usa Corabiei lui Dumnezeu si pe unii slujitori ai luminii, agatandu-i cu undita mandriei si punandu-i in usile ” corabiilor ” sale , ca amagirea izbavirii sa fie deplina . Minciuna e usor de prins : ” corabiile ” satanei n-au Crucea pe catarg, iar inlauntru nu sunt cele 7 Sfinte Taine . Prin urmare stim sigur, desavarsit sigur, ca mantuirea este in Biserica Ortodoxa , cea intemeiata de Iisus Hristos-Dumnezeu si carmuita de El de la inceput, nu de la o vreme oarecare incoace. In afara de Biserica lui Hristos, Cel cu Cruce, * Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica * alta cale de mantuire nu stim . Ce face Dumnezeu cu ceilalti, ce nu se afla in Biserica adevarata ? Nu ispitim pe Dumnezeu. Sfintii au zis : * Cine nu are Biserica de mama, nu are pe Dumnezeu de Tata. In afara de Biserica nu este mantuire . * ( Sf. Ciprian ) . Daca cineva este mai presus de sfintii cu moaste … poate ca si lui Dumnezeu ii va da invataturi, si nu-i de mirare sa rataceasca cineva, chiar cu Scriptura in mana ! Nu dupa Scripturi L-au rastignit oamenii pe Dumnezeu ? Acum am putea pricepe, ca mantuirea este fapta milostivirii lui Dumnezeu, prin care ne scoate din pacat, daca vrem si ne ostenim si noi. Fara sa vrem, cu sila, nu ne mantuieste nimeni. Asa voieste Dumnezeu, ca darul mantuirii Sale sa fie si roada vointei si ostenelii noastre. E insa asa de milostiv, ca tot El ne ajuta si sa vrem si sa lucram. Deci, Calea mantuirii incepe din Biserica vazuta de pe pamant si sfarseste in Biserica nevazuta din Ceruri .

Biserica vazuta este Biserica de pe pamant si se numeste Biserica luptatoare , pentru ca aici oamenii se lupta cu lumea, cu trupul , cu ei insisi , si cu diavolul, ca sa castige cununa sfinteniei, mantuirea. In Biserica nu este pacat , ea ramane mereu sfanta si ii sfinteste pe cei ce intra .

Biserica din Ceruri se numeste biruitoare, fiindca e alcatuita din obstea bunilor biruitori Mucenici , a Sfintilor Cuviosi si a tuturor Sfintilor purtatori si propovaduitori de Dumnezeu, unde sunt asteptati toti ucenicii Domnului care vor mai fi pana la sfarsitul veacurilor. Calea mantuirii e de pe pamant la Cer, ca a unora care stim ca de la Dumnezeu am iesit , petrecem pe pamant o vreme si iarasi la Dumnezeu ne intoarcem si lasam lumea. Aceasta este Calea mantuirii. Fericit cine se intoarce si ajunge iar Acasa, rotunjind ocolul ! Fericit, cine se intoarce … ! ”

( din Invataturile Parintelui Arsenie Boca – despre durerile oamenilor , vol. 1 , Ed. ” Credinta stramoseasca „, 2003 )

Da-mi lacrimi

Da-mi lacrimi in ochi,Doamne prea plin de dragoste,
Te rog,da-mi lacrimi cand mijlocesc
Da-mi lacrimi cand ingenunchez la tronul Tau in fiecare zi,
Da-mi lacrimi pana cand invat sa mijlocesc…
Doamne, Tu Cel ce-ai fost strapuns,
sfarma aceasta inima rece, de piatra din mine
Incalzeste-mi inima cu Focul Tau cel Sfant
Inunda-mi sufletul cu pasiunea dragostei divine;
Fa-ma sa tanjesc dupa voia Ta.

Nepasarea-mi din inima indeparteaz-o din nou,
Pana ce flamanzesc, insetez si tanjesc…
Pana cand dorinta dupa sufletele oamenilor ruinati de pacat,
Se va mistui in mine, facandu-ma sa ard…

Umple-mi inima cu lacrimile Tale;
dezvaluie-mi acolo Crucea Ta
Pana cand voi socoti ca mort orice altceva din aceasta lume,
Pana cand voi socoti un gunoi orice altceva din aceasta lume,
In afara de crucea Celui Rastignit.

Fa ca inima mea sa fie o inima rastignita mereu,
Sangerand pentru sufletele oamenilor…
Povara pentru ele sa-mi moaie sufletul in fiecare zi,
Pana cand voi fi partas din nou durerii Tale…

Da-mi lacrimi cand spun despre Iubirea-Ti ce s-a dat la moarte;
Da-mi lacrimi cand ma rog pentru oameni…
Da-mi lacrimi cand privesc in sus spre tronul Tau.
Iubire a lui Dumnezeu, zideste in mine o inima curata !
AMIN

” RUGACIUNEA ESTE SUSTINATOAREA LUMII ! ”

SF. IOAN SCARAUL – SCARA RAIULUI

SIBILLA POESIS

rugaciuni preluate de pe net

Despre Sibilla

sibilla_poesis@yahoo.com
Acest articol a fost publicat în Pilde şi „aduceri aminte”... și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la OILE RATACITE SI ” NUIAUA ” INVATATURILOR …

  1. Vania zice:

    La noi, oile au rătăcit cu păstoru-n frunte… După ce fostul mitropolit a trădat Ţara, se mai găsesc derbedei să-i ţină partea, iar grosul turmei doarme…

    Apreciază

  2. sfinx667 zice:

    @Vania druje, adevar graiesti tu, mereu graiesti adevar, parintele Arsenie Boca a stiut asta demult tare, a simtit asta…. turma doarme, dar oameni ca tine, ca mine, ca multi altii nu vom ingadui niciodata si vom denunta intotdeauna tradarea…. multumesc Vania prietene drag !
    Dumnezeu sa binecuvanteze tara noastra si sa ne lumineze cu intelepciune sa reusim sa aducem oile ratacite pe Calea dreapta… derbedeii vor reusi sa piarda acele oi care se departeaza de credinta, de Dumnezeu milostivul, dar noi tot avem datoria sa tot incercam, merita fiecare gram de efort, pentru ca unitatea in credinta, apropierea de Dumnezeu ne va mantui , va fi salvarea poporului nostru necajit, rugaciunea ne e sprijin…. nu globalizarea cosmetizata si fatarnica…
    O zi senina Vania si imbratisari calde prietene, la fel doamnei si prietenei mele Natasa 🙂
    recunostinta prieten drag,
    Sibilla

    Apreciază

  3. ionborgo zice:

    Niko,
    In una din serile acestea,poietul Mircea Dinescu,aducandu-si aminte de invataturile de bun simt ale mamei lui cu referire la „prietenii”care tradeaza i-a spus.”Lasa mama,ca individul nu merita sa fii prietenul lui”.De alalta-seara ma gandesc la acesta sintagma cu nuanta de invatatura si constat ca are rolul de a alina tradarile de suflet.Deci pentru a fi prieten cu cineva trebuie neaparat „sa-ti merite prietenia”.Prietenie nu este un dat neconditionat ci impune niste rigori.Daca am tine cont de acest precept rareori am fi dezamagiti.Ceea ce-ti spun acum este pentru tine,spre folosul tau de acum incolo.Sper ca ai inteles.Cu mult drag,tata Borgo.

    Apreciază

  4. sfinx667 zice:

    @ Tati Borgo, am inteles, aveti perfecta dreptate, ca intotdeauna si nu spun vorbe goale, va multumesc din suflet tati 🙂
    Imi cer scuze, acum am intrat pe usa tati, am fost pe stadion, sa joc sarbeste si am cantat cu Miroslav Ilic, nu mai am voce 🙂
    Va urze o duminica placuta alaturi de toti cei dragi, sanatate si toate cele bune tai 🙂
    MULTUMESC !

    Apreciază

  5. Sestro drago, multumesc mult pentru acest emotionant si atat de plin de invataturi dar de suflet 🙂
    Totul aici de luminos, cald si indemn spre adevar si autocunoastere, spre smerenie si spre flacara credintei.
    Deosebite comentarii au lasat, in maniera obisnuita si prietenii nostri dragi, Vania si tati Borgo, exemple vii de urmat pentru multe „oite ratacite” din jurul nostru.
    Te imbratisez cu drag, Sibilla mea draga si iti mangai in zbor inima ta zvacnind neobosit, insetata de ploaia simtirilor curate ! 🙂

    Apreciază

  6. sfinx667 zice:

    @pescarus drag, eu iti multumesc, pentru toate cuvintele tale frumoase si izvorate dintr-un suflet minunat , da, Vania si tati Borgo sunt inteleptii la umbra carora ma umplu de speranta si ma bucur de fiece sfat al lor, sunt oameni minunati, sunt prietenii nostri dragi 🙂
    O duminica senina si bogata in surprize placute iti doresc sestro 🙂
    Sibilla

    Apreciază

Lasă un răspuns

